۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تعادل به بازار سرمایه برمی‌گردد؟

طبق بررسی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری روند حرکتی بورس بهبود یابد و ضمن بازگشت تعادل به بازار سرمایه، پرتفوی‌ها اصلاح شوند.

به گزارش صدای بورس، سجاد خالوزاده، مدرس و مشاور سرمایه‌گذاری ضمن بیان این مطلب، صنایع فولادی، پتروشیمی و صنایع بنیادین را در سال جاری جزو صنایع برتر عنوان کرد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از اوایل اردیبهشت ماه روند حرکتی بورس بهبود می‌یابد، هر چند نمی‌توان به طور کامل و درست پیش‌بینی کرد، اما می‌توان گفت سال جاری سال خوبی برای بورس خواهد بود.

خالوزاده در ادامه، در مورد دلایل عقب‌ماندگی بورس نسبت به سایر بازارهای موازی تصریح کرد: از مهم‌ترین دلایل این عقب‌ماندگی می‌توان به تحریم‌ها و شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاکم اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین با تأکید بر ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا خاطرنشان کرد: اقتصاد یعنی تخصیص منابع کمیاب به نیازهای نامحدود و هر زمان این تعادل از بین برود، باعث خروج بازارها از ریل اصلی می‌شود.

خالوزاده در پایان به سرمایه‌گذاران توصیه کرد برای سرمایه‌گذاری در بورس هیجانی برخورد نکنند و با برنامه‌ریزی بلندمدت و همچنین یادگیری و آموزش مداوم و دانش کافی نسبت به ورود نقدینگی به بازار و خروج از آن اقدام کنند.

کد خبر 469191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =