لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲

شاخص کل سهام در اولین روز کاری سال ۱۴۰۲ با رنگ سبزی همراه بود و توانست با رشد ۱.۹۳ درصدی خود را به یک قدمی مرز ۲ میلیون واحدی برساند و اکنون تنها یک فاصله کمتر از ۵ درصدی از سقف تاریخی خود دارد. این موضوع خود می‌تواند نوید این اتفاق باشد که شاید بورسی‌ها به مرور پس از گذشت سه سال سخت، شاهد بازگشت زیان‌های سنگینی باشند که با وجود رشد شاخص‌های بازار، همچنان در سبد سهام آن‌ها خودنمایی می‌کند. شاخص هم‌وزن نیز در این میان که مدتی است از سقف تاریخی خود عبور کرده است، با رشد ۱.۲۵ درصدی همراه شد که مقایسه دو نماگر نشان از عملکرد بهتر سهام بزرگ در بازار دیروز دارد. ارزش معاملات نیز در بازار روز گذشته عدد ۹۳۴۸ میلیارد تومان را به ثبت رساند و از آنجا که در هفته دوم فروردین ماه هر ساله شاهد بازاری کم‌نوسان و کم حجم هستیم، عدد نسبتاً مناسبی قلمداد می‌شود. در کنار این موضوع، حقیقی‌ها در بازار دیروز یک ورود پول ۱۷۲ میلیارد تومانی را نیز رقم زدند.

۱۳:۰۱⏰
خلاصه بازار امروز
در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل با رشد ۲۰ هزار واحدی به عدد ۲ میلیون و ۱۸ هزار واحد رسید. همچنین ارزش معاملات خرد در پایان بازار امروز به ۷ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات هم از ۱۴ میلیارد برگه سهم عبور کرد.


۱۲:۱۴⏰
اخلال در سامانه معاملاتی بازار فرابورس همچنان ادامه دارد و این موضوع سبب شده تا بازار در آستانه رسیدن شاخص کل به سقف تاریخی خود، کمی عقب‌نشینی کند.
اکنون برآیند ورود و خروج پول خرد بازار به مثبت ۱۰۵ میلیارد تومان کاهش یافته است، اما همچنان مشارکت اشتیاق حقیقی‌ها برای خرید بیشتر از فروش است، به طوری که سهم آنها از کل خریدها ۸۲ درصد است و در بخش فروش حضور ۸۰ درصدی دارند.


۱۱:۵۶⏰
شرکت فرابورس ایران اعلام کرد پایان جلسه معاملاتی در تمامی بازارهای فرابورس ایران در روز جاری مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۰۶ ساعت ۱۵:۰۰ خواهد بود.


۱۱:۴۵⏰
اختلال در سامانه معاملات فرابورس که مجدداً پس از رفع اولیه آن در ساعت ۱۱ ایجاد شده بود، به‌زودی رفع شده و معاملات فرابورس امروز انجام خواهد شد.


۱۱:۳۸⏰
با نزدیک شدن شاخص کل به سقف قبلی خود که حوالی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد بود، عرضه‌هایی در بازار شکل گرفته که طبیعی است. صف‌های خرید شکل گرفته در گروه پالایشی از بین رفته و نمادهای اصلی گروه خودرو افت بیش از ۴ درصدی را تجربه می‌کنند؛ بانکی‌ها و نهادهای مالی نیز با افزایش عرضه در مدار منفی معامله می‌شوند.


۱۱:۳۷⏰
تا اینجای بازار، ارزش معاملات خرد به حدود ۵ همت رسیده و تراز پول خرد به مثبت ۱۹۰ میلیارد تومان کاهش یافته است. سهم حقیقی‌ها از فروش‌های کل بازار به حدود ۸۰ درصد افزایش یافته، در حالی که مشارکت آنها از خریدها به کمتر از ۸۴ درصد رسیده است.


۱۰:۴۰⏰
در گروه پالایشی، شپنا با قیمت ۸۷۹ تومان در مثبت ۷ درصد حجم معامله ۱۹۰ میلیونی داشته و با صف خرید بیش از ۹۰ میلیونی همراه است. شتران هم با قیمت ۴۸۲.۵ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۴۶۶ میلیونی را پشت سر گذاشته و با صف خرید بیش از ۴۰۰ میلیونی همراه است.
در همین گروه، شبندر با قیمت ۱۱۹۴ تومان حجم معامله ۱۰۸ میلیونی، شبریز با قیمت ۱۷۶۰ تومان حجم معامله ۱۹ میلیونی، شاوان با نوسان مثبت بر روی قیمت ۲۴۱۰ تومان و شراز با قیمت ۱۵۸۲ تومان در صفر تابلو معامله می‌شود.


۱۰:۳۷⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۳۹۰۰ میلیارد تومان است.


۱۰:۱۹⏰
جریان تزریق نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار سرمایه با قدرت ادامه دارد. طی یک ساعت ابتدایی بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه خرد وارد بازار شده و ارزش معاملات خرد از ۲,۱ همت عبور کرده است. سهم حقیقی از کل خریدها حدود ۹۰ درصد است اما مشارکت آنها در بخش فروش به ۷۸ درصد تقلیل یافته است. شاخص کل همچنان به مسیر صعودی خود با قدرت ادامه می‌دهد. تا اینجا ۲۸ هزار واحد رشد کرده و خود را به قله ۲ میلیون و ۲۶ هزار واحد رسانده است. فارس، شپنا، شبندر، شتران و میدکو هم برای رشد شاخص به جمع نمادهای فملی و فولاد پیوسته‌اند.


۰۹:۵۷⏰
قطعه‌سازان با تقاضای بالایی همراهند. در این گروه نمادهای خوساز، خنصیر، خعمرا، خرینگ، خشرق و خکرمان صف خرید هستند.


۰۹:۴۶⏰
۴۵ دقیقه از شروع بازار گذشته و با وجود اختلالی که در معاملات بازار فرابورس پیش آمده تا این لحظه ارزش معاملات خرد از ۱,۶ همت عبور کرده و بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار تزریق شده است. عمده این مبلغ طی ۲۵ دقیقه اخیر وارد بازار شده است.


۰۹:۳۸⏰
در گروه خودرویی، خساپا در مثبت ۱ درصد با قیمت ۲۶۱.۷ تومان و خودرو با نوسان منفی برروی قیمت ۳۴۷.۶ تومان معامله می‌شوند.


۰۹:۳۷⏰
همان‌طور که انتظار می‌رفت، مرز روانی ۲ میلیونی امروز شدت عرضه‌ها را بالا برد، البته در همان لحظات آغازین این قله فتح شد.
اگرچه در نیم ساعت ابتدایی این فروشندگان بودند که دست برتر را داشتند، اما در این دقایق پیشروی خریداران و بهبود تقاضا در بازار امری مشهود است.
به طور کلی در حالی شاهد جدالی سخت میان خریداران و فروشندگانیم که محدوده ۲ تا ۲.۱۰۰ محدوده مهمی برای شاخص کل محسوب می‌شود.


۰۹:۳۴⏰
حرکت رو به بالای پالایشی‌ها را در این دقایق شاهد هستیم.
شپنا از محدوده منفی تا محدوده مثبت ۳ رشد کرده است. شبندر و شبریز در مدار مثبت ۲ درصدی نوسان می‌کنند و شتران با افزایش حدود ۵ درصدی قیمت همراه است.


۰۹:۲۴⏰
تا این لحظه ارزش معاملات خرد ۷۰۰ میلیارد تومان و تراز پول خرد مثبت ۲۰ میلیارد تومان است.
صعود بیش از ۶ هزار واحدی شاخص کل و رسیدن به ارتفاع ۲ میلیون و ۴ هزار واحد عمدتاً تحت تأثیر مثبت نمادهای فملی، فولاد، حکشتی، وکغدیر و میدکو بوده است.


۰۹:۱۷⏰
در این لحظه شاهد اختلالات شدید در هسته معاملات فرابورس هستیم و سیستم معاملات فرابورس قطع شده است.


۰۹:۱۶⏰
فملی با قیمت ۸۱۹ تومان رشد بیش از ۳.۵ درصدی داشته و فولاد با قیمت ۶۳۳ تومان با افزایش بیش از ۱.۵ درصدی دنبال می‌شود.


۰۹:۱۵⏰
پتروشیمی ها معاملات متعادل مثبتی را آغاز کردند.


۰۹:۱۴⏰
معاملات بازار امروز با افزایش ۴ هزار واحدی شاخص کل متاثر از فملی فولاد، وکغدیر، فاسمین و فارس آغاز شده است، اما در کلیت بازار نشانه‌هایی از عرضه به چشم می‌خورد.


۰۹:۰۷⏰
آغاز متعادل و مثبت بازار سهام در دومین روز کاری هفته ابتدایی ۱۴۰۲ را نظاره‌گر هستیم.

کد خبر 469285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =