لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲

بورس دیروز در حالی کار خود را به پایان رساند که با وجود تکرار خاطره‌ای بد برای اهالی بازار سرمایه، شگفتی‌های جالبی را نیز به همراه داشت، به طوری که معاملات برخی سهام به جای سه ساعت و نیم، نزدیک به شش ساعت به طول انجامید و پایان آن نیز با عملکرد خوبی همراه نبود. شاخص کل بورس هر چند توانست رشد ۱.۰۲ درصدی را به ثبت برساند و پس از گذشت ۳۱ ماه، بار دیگر به بالای کانال ۲ میلیون واحدی برسد، اما از میانه کار قیمت‌ها عقب‌گرد کردند و بخشی از رشد نماگر بازار پس گرفته شد، به طوری که در سمت کوچک‌ها، شاخص هم‌وزن در نهایت یک کاهش ۰.۰۱ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد سهام طی معاملات دیروز در عدد ۸۷۹۲ میلیارد تومان ایستاد و شاهد خروج ۵ میلیارد تومانی سرمایه از سمت کدهای حقیقی بودیم که البته این اعداد به دلیل اختلالات موجود با انحراف از مقدار اصلی همراه هستند.

۱۲:۳۵⏰
خلاصه بازار امروز
امروز در حالی که آغاز معاملات در سومین روز کاری منفی و پرعرضه رقم خورد، اما با حمایت حقوقی‌ها شاهد بازگشت تقاضا به بازار سهام و رشد بیش از ۱۰ هزار واحد بودیم و این در حالی است که نوسانات منفی اول وقت موجب منفی شدن نماگر کل شده بود.
شاخص کل نیز در پایان معاملات امروز در نهایت در مدار مثبت و در بالاتر از سطح ۱ میلیون و ۲۹ هزار واحد به کار خود پایان داد.


۱۲:۳۵⏰
ورود پول حقیقی‌ها همچنان ادامه دارد و شاهد ورود نقدینگی به بازار سهام هستیم.


۱۲:۳۴⏰
در حالی بازار امروز رو به پایان است که در نیمه دوم شاهد بهبود تقاضا و بازگشت خریداران به میدان بودیم و نمادهای تاپیکو، شپنا، حکشتی و اخابر بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند.
همچنین ارزش معاملات خرد از ۸ هزار میلیارد تومان گذشته و تراز نقدینگی حقیقی‌ها نیز مثبت است.


۱۱:۵۸⏰
شاخص کل به مدد نمادهایی مانند تاپیکو، شپنا، حکشتی، اخابر، شتران و وکغدیر تا اینجای کار بیش از ۸ هزار واحد رشد کرده و به قله ۲ میلیون و ۲۷ هزار واحد دست یافته است.


۱۱:۵۳⏰
در حالی که ۴۰ دقیقه تا پایان بازار امروز باقیست، بیش از ۳۰۳ میلیون سهم وکغدیر به ارزش بالغ بر ۶۲۹ میلیارد تومان عرضه شده است. حدود ۸۷ درصد از عرضه‌های آن توسط حقیقی‌ها صورت گرفته، اما با وجود این عرضه‌های سنگین، سهم همچنان با صف خرید ۲۰۰ میلیونی به ارزش ۴۱۵ میلیارد تومان ادامه می‌دهد.


۱۱:۳۲⏰
ارزش معاملات خرد از ۶,۳ همت گذشته و تا این لحظه حقیقی‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه به پای بازار ریختند. شاخص کل نیز به روند افزایشی ملایم خود ادامه داده و با رشد حدود ۷ هزار واحدی خود را به محدوده ۲ میلیون و ۲۵ هزار واحد رسانده است.


۱۱:۱۴⏰
بانکی‌ها هم عمدتاً سبزپوش و رو به بالا در حرکت هستند. وبصادر از ۱۹۴ تا ۲۰۲ تومان ۱,۱ درصد مثبت رشد کرد. وتجارت هم از ۱۹۲ تا ۲۰۷ تومان پیش رفت و لباس سبز پوشید. وپارس که در دقیقه‌های ابتدایی امروز در محدوده ۱۹۵ تومان فروشنده داشت اکنون به ۲۰۳ تومان ۰,۸ درصد مثبت رسیده است. ونوین را در حالی در محدوده ۳۸۵ تومان و نزدیک به صفر تابلو معامله می‌کنند که در شروع داد و ستدهای امروز در حدود ۳۷۵ تومان جابه‌جا می‌شد. وملل هم خود را از ۳۱۱ به ۳۲۷ تومان ۱ درصد مثبت بالا کشیده است.


۱۱:۱۳⏰
در دقایق اخیر در برخی از نمادهای شاهد خریدهای سنگین میلیاردی هستیم.


۱۱:۰۴⏰
در این لحظات، شاخص کل بیش از ۴ هزار واحد افزایش یافته و خود را به ارتفاع ۲ میلیون و ۲۲ هزار واحد رسانده است. نمادهای شپنا، تاپیکو، حکشتی، اخابر و شتران بیشترین نقش را در این رشد ایفا کردند.


۱۰:۵۳⏰
افزایش تقاضا در صنایع مختلف به چشم می‌خورد و اکثر نمادهایی که در دقایق ابتدایی منفی بودند اکنون در محدوده مثبت سعی در اصلاح قیمت پایانی دارند.


۱۰:۵۲⏰
شاخص کل در این لحظات ۳ هزار و ۴۲۳ واحد مثبت شده است.


۱۰:۴۷⏰
بازار در حال برگشت است. اکنون ارزش معاملات به ۵ همت رسیده و کل پول خردی که طی یک ساعت ابتدایی از بازار خارج شده بود به بازار برگشت و اکنون تراز پول خرد بازار مثبت شده است.


۱۰:۳۵⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان است.


۱۰:۳۲⏰
میانگین درصد آخرین قیمت ها در حال رشد بوده و نشان از روند پرقدرت بازار دارد ...
سقف قبلی عامل مهم عرضه و تقاضای بازار است.


۱۰:۲۷⏰
در گروه خودرو، خودرو با قیمت ۳۴۰ تومان متعادل معامله شده و حجم معامله آن به ۱۸۷ میلیون سهم رسیده است. خساپا با قیمت ۲۵۷ تومان، افزایش بیش از ۱ درصدی با حجم معامله ۲۲۳ میلیونی دارد.
خگستر با قیمت ۴۶۱ تومان در مثبت ۲ درصد حجم معامله ۱۴۲ میلیونی را پشت سر گذاشته است و خپارس با قیمت ۱۴۴ تومان در منفی ۱ درصد حجم معامله ۲۱۸ میلیونی دارد. در ان گروه همچنین خزامیا با افزایش بیش از ۳ درصدی برروی قیمت ۵۴۱ تومان حجم معامله ۳۷۵ میلیونی را ثبت کرده است.


۱۰:۱۸⏰
شاخص کل با کاهش بیش از ۳ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۵ هزار واحد رسیده است و شاخص هم‌وزن کاهش ۶۰۰ واحدی را به ثبت رسانده است.


۱۰:۱۷⏰
گروه خودرو و ساخت قطعات عمدتاً منفی و متعادل هستند. اما خعمرا، خکاوه و خوساز با صف خرید همراهند.


۰۹:۰۰⏰
معاملات بازار امروز با کاهش ۱۸۰۰ هزار واحدی شاخص کل متأثر از نمادهای فملی، فولاد، شستا و شبندر آغاز شده است.

کد خبر 469345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =