پیش بینی استراحت شاخص قبل از ورود به کانال ۲۱۰۰

شاخص کل بورس در حال طی رشدهای صعودی قابل ملاحظه ای است، اما چه تضمینی وجود دارد این روند ادامه دار باشد؟

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران در اولین هفته کاری سال ۱۴۰۲ با رشدی ۱۱۸ هزار واحدی روبرو شد که یکی از روندهای صعودی جدی این بازار در بازه زمانی یک هفته محسوب می شود. به این ترتیب شاخص کل در روز چهارشنبه به ۲ میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید. این در حالی است که هنوز تعداد معاملات روزانه در این بازار به زحمت از یک میلیون معامله عبور می کند و حجم معاملات در حدود یک چهارم آخرین روزهای معاملاتی سال گذشته است که این موضوع حکایت از روزهای امیدبخش برای این بازار با پایان یافتن تعطیلات دارد.

در عین حال در روزهای گذشته تقریبا همه گروه های بازار با رشد روبرو شدند که بررسی های روز گذشته نشان می دهد بالاترین رشد شاخص متعلق به گروه انبوه سازی املاک و مستغلات با رشد ۶ درصدی تعلق داشت. به این ترتیب پیش بینی می شود با توجه به وجود شرایط مناسب برای همه گروه های بورسی در روزهای آینده شاهد رشد بازار باشیم، اما نباید فراموش کنیم که شاخص بورس پس از طی فراز و نشیب های فراوان در دو و نیم سال گذشته توانسته کانال دو میلیون واحدی را از آن خود کند و این بدان معناست که جانب احتیاط را رها نخواهد کرد و در روزهای آینده برای آن که جای پای خود را محکم کند حتما با یک استراحت کوتاه روبرو خواهد شد.

با این حال نگرانی های مهمی در این مسیر وجود دارد که نمی توان به سادگی از کنار آنها عبور کرد؛ به عنوان مثال بسیاری از سهم های بازار در حال حاضر در زیان قرار دارند و این موضوع روند رو به رشد بازار را با تردید روبرو می کند. به عقیده برخی کارشناسان چگونه ممکن است با زیان بیش از ۵۰ درصدی بخش زیادی از سهام بازار شاخص بتواند روند صعودی خود را حفظ کند؟

با این حال باید در روزهای آینده منتظر روند بازار ماند و دید بازیگران حقوقی و حقیقی چه نگاهی به بازار خواهند داشت.

کد خبر 469390

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =