لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲

بورس تهران در اولین روز هفته شروع بسیار قدرتمندی از خود به نمایش گذاشت و شاخص کل بورس طی معاملات دیروز با افزایش ۳.۰۴ درصدی همراه شد و خود را به محدوده ۲.۲۰۲ میلیون واحدی رساند. در سمت دیگر، شاخص هم‌وزن که این روزها عملکرد بهتری را از خود به نمایش می‌گذارد، افزایش ۳.۹۱ درصدی را به ثبت رساند تا در گروه‌های کوچک و بزرگ شرایط مساعدی را شاهد باشیم. همچنین ارزش معاملات خرد سهام در بازار دیروز رشد قابل‌توجهی داشت و عدد ۱۸۳۵۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند که از بهمن ماه سال ۹۹ تکرار نشده بود. در کنار این موضوع، همچنان شاهد ورود پول کدهای حقیقی به سهام بودیم که عدد قابل‌توجه ۱۴۴۸ میلیارد تومان را به ثبت رساند.

۱۲:۵۹⏰
خلاصه بازار امروز
امروز یکشنبه ۲۰ فروردین، بیش از ۶۵ درصد نمادها سبزپوش شدند و شاخص کل با رشد ۱۰ هزار و ۲۵۸ واحدی به ارتفاع ۲,۲۱۲,۶۴۳ افزایش یافت. شاخص‌ هم‌وزن نیز ۱.۶۸ درصد افزایش داشت.
همچنین شاخص فرابورس با افزایش ۴۲۸ واحدی به ۲۷ هزار و ۴۸۷ واحد رسید.
ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۱۳ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها یک هزار میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.
نمادهای کگل با ۴۰۰۸ واحد، فارس با ۱۳۶۰ واحد و خودرو با ۱۱۴۰ واحد بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته‌اند.


۱۲:۵۴⏰
امروز دومین رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای سال ۱۴۰۱ ثبت شد و ارزش معاملات خرد (سهام + صندوق‌های سهامی) به ۱۵.۹۵۶ میلیارد تومان رسید.


۱۲:۲۶⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۱۳ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۱۱ هزار واحدی همراه بوده است و شاهد افزایش عرضه‌ها هستیم. کگل، رمپنا، خودرو، حکشتی و مبین در صدر مثبت‌سازان شاخص قرار دارند.


۱۲:۲۳⏰
برخی از بیمه‌ای‌ها امروز پرتقاضا دنبال می‌شوند. دانا، البرز، ما، بنو، ورازی، ومعلم، وسین، بخاور، وحکمت، وسرمد، بتهران، وتعاون، کاریز و آتکای صف خرید را تجربه می‌کنند.


۱۲:۱۶⏰
همزمان با کاهش نرخ دلار، شاهد افزایش ارزش معاملات و ورود پول به بورس و افزایش تقاضای سهام هستیم.


۱۲:۱۵⏰
ارزش معاملات خرد حدود ۱۳,۵ همت است و تراز پول خرد فاصله کمی تا مثبت یک همت شدن دارد.


۱۲:۰۸⏰
تا اینجای بازار برآیند نوسانات شاخص کل منجر به افزایش ۱۲ هزار واحدی معادل ۰,۵۵ درصدی ارتفاع آن شده و فعلا تا سطح ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار واحد بالا آمده است.
شاخص هم‌وزن اما رشد بیشترین را تجربه کرده و با افزایش ۱۱ هزار واحدی معادل ۱,۶۷ درصد خود را تا محدوده ۶۸۷ هزار واحد ارتقا داده است.


۱۲:۰۷⏰
خگستر در گروه خودرو با رشد ۷ درصدی قیمت خریدارنش را صف نشین کرده است و در این گروه خودرو و خزامیا و خمحرکه در محدوده حداکثری قیمت معامله می‌شوند.


۱۱:۴۱⏰
ورود پول حقیقی تا این لحظه ۷۹۰ میلیارد تومان
خروج پول حقیقی از صندوق با درآمد ثابت ۳۰۹ میلیارد تومان


۱۱:۳۲⏰
در دقایق کنونی شاخص کل ۱۱,۹۶۳ واحد افزایش و شاخص هم‌وزن ۱۰,۹۵۵ واحد افزایش یافته است. نمادهای کگل، رمپنا، خودرو و حکشتی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل به جا گذاشتند. برترین‌های گروه صنعت نیز خودرو، فلزات اساسی و #شیمیایی هستند.


۱۱:۰۳⏰
طی نیمه نخست بازار حقیقی‌ها بیش از همه خگستر، خودرو، وکغدیر، کپارس، کاما، اهرم، کرازی، اطلس، آریان، حکشتی، ونیرو، ولکار، غالبر، البرز، کمنگنز، ومعادن و رمپنا خریدند و تا توانستند به حقوقی‌ها فملی، فارس، #شپنا، وبملت و وپاسار فروختند.


۱۰:۴۰⏰
تا اینجا ارزش معاملات خرد از ۸,۴ همت رد شده و بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها به بازار ورود یافته است.


۱۰:۴۰⏰
نماگر بازار که از ساعت ۱۰ تا کنون مجددا رو به بالا حرکت کرده، تا اینجا موفق شده یکبار دیگر به سقف ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار واحدی که طی ۳۰ دقیقه ابتدایی امروز به آن دست یافته بود، برسد.
تا اینجا نمادهای رمپنا، خودرو، کگل، حکشتی و وکغدیر تلاش‌های فارس و شبندر را برای کاهش ارتفاع شاخص خنثی کرده‌اند.


۱۰:۱۸⏰
گروه بانکی که شروع متعادل و نسبتاً منفی داشت در این دقایق رو به بالا در حرکت است. وبصادر را از ۲۴۳ تا ۲۵۵ تومان خریدند. وبملت را از ۳۵۴ تا ۳۶۴ تومان پیش بردند. وتجارت از ۲۳۶ تا ۲۴۷ تومان پیشروی کرد.


۱۰:۱۱⏰
بیشترین حجم معاملات
پترول ۳۳۳ میلیون سهم
شستا ۲۲۰ میلیون سهم
کاما ۲۰۳ میلیون سهم
خساپا ۱۶۹ میلیون سهم
وبصادر ۱۵۴ میلیون سهم


۱۰:۱۱⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۲۱۰,۷۶۵
۸۳۸۰ واحد افزایش
ارزش بازار ۸۱,۸۵۳,۹۷۳ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۲۶,۰۴۷ میلیارد ریال
حجم معاملات ۳.۹۶۵ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فارس ۱۰۵۷ واحد منفی
فملی ۹۷۱ واحد مثبت
رمپنا ۸۴۲ واحد مثبت
حکشتی ۷۴۷ واحد مثبت
فولاد ۴۳۱ واحد مثبت
پترول ۴۱۳ واحد مثبت
شبندر ۳۶۲ واحد منفی


۰۹:۵۲⏰
پترول که از جمله شاخص‌سازان امروز به شمار می‌رود، با قیمت ۳۴۴ تومان رشد بیش از ۶ درصدی داشته و حجم معامله آن به ۴۰۶ میلیون سهم رسیده است.


۰۹:۵۱⏰
شاهد کاهش قدرت حقیقی‌ها در بخش خرید و افزایش نسبی مشارکت آنها در بخش فروش هستیم. بیش از نیمی از پول خردی که به بازار ورود یافته بود نیز خارج شده است.


۰۹:۵۱⏰
فراکابی‌ها معاملات سرخی دارند.


۰۹:۵۱⏰
نمادهای برکت و وپخش از گروه دارویی صف خرید دارند، در حالی که دلقما، دیران و دکوثر با افت قیمت دادوستد می‌شوند.


۰۹:۴۳⏰
نمادهای شپنا، شتران، شبندر و شبریز از گروه پالایشی با افت ۱ درصدی قیمت معاملات سرخی دارند. در این گروه شپاس با رشد ۴ درصدی مورد توجه است.


۰۹:۲۴⏰
در معاملات روز جاری شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار سهام هستیم، اما با این تفاوت که گروه بانکی‌ها در این لحظه از معاملات با خروج نقدینگی و گروه غذایی و سرمایه‌گذاری با ورود نقدینگی همراه هستند.


۰۹:۱۹⏰
تا اینجا ارزش معاملات خرد به حدود ۱,۹ همت رسیده و تراز پول خرد حدود ۵۵ میلیارد تومان مثبت است.


۰۹:۱۸⏰
اکثر نمادهای گروه پتروشیمی با روند مثبت معامله می‌شوند. نمادهای پترول، شگویا، آریا و شپلی در محدوده حداکثری قیمت پرتقاضا دنبال می‌شوند.


۰۹:۱۷⏰
در گروه فلزات اساسی، فملی با قیمت ۸۴۲ تومان در حوالی مثبت ۲ درصد و فولاد با قیمت ۶۵۷ تومان با رشد بیش از ۱.۵ درصد در میان مثبت‌سازان شاخص قرار گرفتند.


۰۹:۱۵⏰
معاملات امروز، متعادل با گرایشات مثبت و منفی در نمادهای بزرگ آغاز شده است؛ شاخص کل رشد ۱۴۰۰ واحدی متأثر از رمپنا، پترول و کاما را تجربه می‌کند، اما نمادهای شستا، شبندر و شپنا درصدر منفی‌سازان شاخص قرار دارند.


۰۹:۱۰⏰
خودرویی ها برخلاف دیروز، در مدار مثبت آغاز به کار کردند. خودرو، خساپا، خزامیا، خگستر و خبهمن سبزپوش‌اند. خپارس اما هنوز لباس سرخ بر تن دارد.


۰۹:۰۰⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
بیش از ۱۹۰ صف خرید به ارزش حدود ۳ همت
۱۳ صف فروش به ارزش ۱۵ میلیارد تومان

کد خبر 469832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =