آیا افراد دیابتی می توانند میوه بخورند؟

کارشناسان بایدها و نبایدها را در مورد دیابت و رژیم غذایی به اشتراک می گذارند.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ دیابت، یک مشکل قند خون، عمدتاً ناشی از عادات غذایی ضعیف است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون مورد دیابت در کشور وجود دارد و ۱۳۶ میلیون نفر در آستانه ابتلا به آن هستند.

در میان دلایل متعددی که به رشد این بیماری دامن می زند، یکی از عوامل اصلی، اطلاعات نادرست است. افسانه ها در مورد رژیم غذایی، فعالیت بدنی و سبک زندگی در مورد دیابت به قدری رایج هستند که گاهی اوقات تشخیص آنها از واقعیت برای یک مرد عادی دشوار می شود. یک سوال بزرگ در مورد دیابت این است که آیا این افراد می توانند میوه بخورند یا خیر؟

آیا کسانی که دیابت دارند می توانند میوه بخورند؟

بیماران مبتلا به دیابت ما می توانند و باید به طور منظم میوه بخورند. بسیاری از میوه ها سرشار از فیبر رژیمی، پتاسیم، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند. آنها کم چرب، کم سدیم و کم کالری هستند.

چه افسانه هایی در مورد این مساله وجود دارد؟

افسانه های زیادی در مورد مصرف میوه ها در بیماران دیابتی وجود دارد. برخی می گویند از میوه ها کاملاً خودداری کنید. برخی توصیه می کنند که از رژیم غذایی کامل میوه استفاده کنید و برخی توصیه می کنند آب میوه و اسموتی مصرف کنید و نه میوه های کامل. حقیقت این است که بیشتر میوه ها زمانی سالم هستند که روزانه به مقدار مناسب مصرف شوند.

آیا قند میوه می تواند بر سطح قند خون تأثیر بگذارد؟

میوه‌ها حاوی فروکتوز هستند که توسط کبد جذب شده، به گلوکز تبدیل می‌شود و در خون آزاد می‌شود. بنابراین بله، میوه‌ها می‌توانند سطح گلوکز را افزایش دهند. ما باید شاخص گلیسمی و بار گلیسمی میوه ها را در نظر بگیریم. مصرف میوه های کامل در حد اعتدال به طور کلی بر سطح گلوکز آهسته تر از برخی دیگر از منابع کربوهیدرات مانند آب میوه ها، آب نبات ها و غیره تاثیر می گذارد.

افراد مبتلا به دیابت چگونه باید میوه ها را مصرف کنند؟

توصیه‌هایی درباره خوردن میوه‌ها با معده خالی وجود دارد، اما خوردن آن‌ها همراه با غذا ممکن است به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. خوردن میوه‌ها قبل یا بعد از غذا ارزش غذایی آنها را کاهش نمی‌دهد.

کدام میوه ها برای مبتلایان به دیابت مفید هستند؟ از کدام میوه ها باید اجتناب کرد؟

بیماران مبتلا به دیابت ما می توانند بیشتر میوه ها را مصرف کنند. میوه هایی که معمولا توصیه می شود شامل پاپایا، گواوا، سیب، پرتقال، گلابی، هندوانه، همه انواع توت ها (زغال اخته، شاه توت، توت فرنگی)، گیلاس و آووکادو است. مقدار آن به شاخص گلیسمی بستگی دارد. یک وعده باید حدود ۱۵ گرم کربوهیدرات باشد. مهم این است که از آب میوه، میوه های کنسرو شده یا کمپوت شده و حتی میوه های خشک که می توانند قندهای افزوده داشته باشند و بنابراین می توانند بسیار شیرین باشند، پرهیز کنید.

کد خبر 473916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =