۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
صندوق‌های سودآور

با صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، ثروتمند شوید! نشریه «مانی» چاپ استرالیا در شماره ماه آگوست خود به معرفی ETFهای برتر این کشور پرداخته و نوشته است: ۱۰ سال قبل، صنعت صندوق‌های قابل معامله (ETF) استرالیا کمتر از ۷ میلیارد دلار ارزش داشت.

به گزارش صدای بورس؛ در ژانویه ۲۰۱۳ تنها ۹۰ صندوق ETF و محصولات قابل معامله (ETPs) در این بازار وجود داشت. در آن زمان، این بازار فاقد محصولات موضوع‌محور بود و بیشتر پول‌ها تنها مسیر حرکت شاخص S&P/ASX۲۰۰ را دنبال می‌کردند.

اما امروز شرایط تغییر کرده است. ارزش دارایی این صندوق‌ها به حدود ۱۴۳ میلیارد دلار رسیده که بیش از ۲۰ برابر ارزش آنها در سال ۲۰۱۳ است. بر اساس آمارهای رسمی، در حال حاضر ۳۱۲ محصول قابل معامله در بازار وجود دارد که ۴۶ مورد آنها در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۲۰۲۳ در بازار لیست شده‌اند. در حال حاضر آپشن‌های در دسترس سرمایه‌گذاران استرالیایی، مناطق، کشورها و حتی بخش‌ها یا دارایی‌های خاص را نیز پوشش می‌دهند. در این شماره ۲۰ صندوق ETF برتر استرالیا که در حوزه‌های مختلف همچون سهام بین‌المللی، سهام شرکت‌های استرالیایی، نرخ‌های بهره، املاک، کالاها و... فعالیت می‌کنند، معرفی شده‌اند.

صندوق‌های سودآور

کد خبر 476835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =