شرکت فرابورسی با ۵۵ سال سابقه تعطیل شد

مدیرعامل داروسازی الحاوی به دلیل آنچه توقف کارتابل محصولات شرکت توسط سازمان غذا و دارو نامید از تعطیلی و تعدیل تمامی نیروی ۵۰۰ نفره این شرکت خبر داد.

به گزارش صدای بورس، محمد آذری‌نیا در نامه‌ای به رئیس سازمان غذا و دارو، از تعطیلی و تعدیل تمامی ۵۰۰ نفر پرسنل این شرکت خبر داد. دلیل این واکنش، اقدام نامتعارف و غیرقانونی سازمان غذا و دارو در متوقف کردن کارتابل محصولات شرکت الحاوی عنوان شده است. مدیرعامل الحاوی حق اقدام قضایی را بر خود محفوظ داشته و تبعات و خسارات این اقدام را مستقیما متوجه مدیران سازمان غذا و دارو دانست. شرکت داروسازی الحاوی در سال ۱۳۴۷ تاسیس شد و اکنون با تولید بیش از ۸۰ نوع محصول، یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت داروسازی کشور است.

در همین حال گفته می‌شود که این شرکت دارویی به دلیل احراز تخلف گرانفروشی و عدم ارائه هیچگونه دفاع موثر، توسط سازمان تعزیرات حکومتی محکوم به پرداخت جریمه و ممهور شدن پروانه واحد تولیدی شده است.

سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود، به دنبال تشدید نظارت‌های سازمان غذا و دارو بر شرکت‌های تولیدی، وارداتی، پخش و داروخانه‌ها، گرانفروشی شرکت داروسازی الحاوی محرز و بر اساس گزارشات ارائه شده این سازمان، کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه تهران و ایران، بنابر عدم ارائه هرگونه دفاعیات و یا حتی حضور نمایندگان شرکت مذکور در جلسات رسیدگی به پرونده، سازمان تعزیرات حکومتی شرکت متخلف را به پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان جریمه معادل ۵ برابر ارزش ریالی تخلف و ممهور شدن پروانه واحد، محکوم کرد.

در همین راستا، سازمان بورس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به استناد بند ۷ ماده ۱۳ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران به اطلاع می‌رساند؛ با توجه به نیاز به بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی «دحاوی» حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۶ تعلیق می‌گردد.

کد خبر 477191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =