رتبه بندی جدید کارگزاران در راه است

مدیر عامل کارگزاری آرمون بورس گفت:دستورالعمل رتبه بندی کارگزارن تهیه و مصوب شده و امیدواریم با کسب موافقت سازمان بورس ، رتبه‌بندی را در فرمت جدید برای کارگزاری‌ها داشته باشیم تا هم به ارتقای صنعت و هم به تقویت نقش نظارتی کانون کمک شود.

به گزارش صدای بورس، صادق قاسمی عضو هیات مدیر کانون کارگزاران در گفت و گو با «صدای بورس» گفت: کانون در سال ۱۳۸۶ طبق قانون بازار سرمایه تشکیل شد وبراساس اساسنامه از مهم ترین وظایف کانون پیگیری مسائل صنفی است که در چارچوب اساسنامه به طور مشخص ،مسائل و مشکلات کارگزاران در اجرای فعالیت را به ارکان بازار که مرتبط هستند، منتقل میکند.

وی افزود: کانون در بخش تدوین آیین نامه ها و مقررات در صنعت کارگزاری که تصویب میشود از نظر مشورتی به سازمان بورس، نقش بسزایی دارد و دغدغه همکاران در این صنعت را به مرکز تدوین مقررات به اعضای هیات مدیره سازمان بورس منتقل می کند تا شرایط بهتری کار در این حوزه رقم بخورد.

قاسمی با بیان اینکه کانون نقش محوری را در توسعه صنعت کارگزاری ایفا میکند، اظهارداشت: کانون دربخش توسعه و آموزش صنعت توانسته دوره های مختلف آموزشی را برگزار کند . همچنین بسیاری از مدارک حرفه ای و کاربردی بازار سرمایه توسط کانون صادر میشود.

عضو هیات مدیر کانون کارگزاران با بیان اینکه صنعت کارگزاری درگاه ورودی بازار سرمایه است، گفت: این بدان معناست که سهامداران حقیقی و حقوقی برای فعالیت در بازار سرمایه باید وسایل پایه ای خود را از صنعت کارگزاری احراز کرده و پرتفوی را در راستای سرمایه گذاری تشکیل دهند. از همه مهم تر معاملات را طریق کارگزاران انجام می دهند. به طور یقین اگر درگاه های ورودی قوی تر و مسائل توسعه و آموزش در سطح سهامداران فعال تر باشد، میتواند نه تنها به توسعه بازار سرمایه بلکه اقتصاد کشور کمک کند.

مدیر عامل کارگزاری آرمون بورس دررابطه با این موضوع که کانون چه چالش هایی را توانسته برطرف کند، افزود: بسیاری از آیین نامه ها و قوانینی که در رابطه با کانون در سازمان تصویب میشود بیشتر نگاه قانونی است تا تجاری به همین دلیل باید از منظر تجاری و کسب و کار نیز مورد برسی قرار گیرد،‌در همین راستا هیات مدیره کانون با اعضای سازمان بورس درمورد اینگونه مسائل وارد مذاکره شده تا قوانینی تصویب شود که محدودیت های تجاری را رفع کرده تا شاهد توسعه این صنعت در راستای بهتر شدن بود.

قاسمی ارتقای نقش نظارتی کانون کارگزاران بر اعضای خود، اظهارداشت: در این راستا کانون برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد که از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به بحث رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری اشاره کرد. اخیرا دستورالعمل آن توسط کانون تهیه و مصوب شده است، امیدواریم با کسب موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، رتبه‌بندی را در فرمت جدید برای کارگزاری‌ها داشته باشیم تا هم به ارتقای صنعت و هم به تقویت نقش نظارتی کانون کمک شود.

عضو هیات مدیر کانون کارگزاران ادامه داد: به طور یقین با اجرای رتبه بندی ارکان بازار به جایگاه کارگزاران پی خواهند برد و همچنین بانک ها نیز با اطمینان بیشتری تسهیلات در اختیار شرکت های کارگزاری قرار خواهند داد.

مدیر عامل کارگزاری آرمون بورس در ادامه افزود: کانون در زمان همه گیری کرونا و شرایط سخت کشور اقدام به ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان کرد که از آن جمله می توان به ورود مشتریان، احراز هویت ، دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و معاملات در بستر آنلاین اشاره کرد. که این مهم در راستای آیین نامه ها و قوانین کانون با سازمان بورس تدوین و تصویب شد تا شرایط برای سهامداران و مشتریان بهتر شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم در این شرایط و روز های سخت بازار سرمایه که صنعت کارگزاری تحت فشار هزینه ای قرار دارد ارکان بازار با قوانین و مقررات که تصویب می کنند کمک کننده و راه گشا باشند تا ازاین صنعت حمایت شود تاهمچون سایر ارکان بازار سرمایه که به دنبال عمق بخشیدن به این بازار هستند، کانون کارگزاران نیز این نقش رابتواند ایفا کند.

کد خبر 480177

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =