نقش کانون کارگزاران در بالندگی بورس

پیشکسوت صنعت کارگزاری، به نقش مؤثر کانون کارگزاران در بالندگی بازار سرمایه تاکید کرد.

فرشید جهانی مدیر عامل کارگزاری جهان سهم درگفت و گو با «صدای بورس»،گفت: بنده اولین کارگزاری حقیقی پس از انقلاب هستم و کارشناس بازار سرمایه بودم و در سال ۶۷ که بحث راه اندازی مجدد بازار سرمایه مطرح شد به حرفه کارگزاری پرداختم. سال ۷۴ کارگزاری های حقیقی به کارگزاری های حقوقی تبدیل شدند و از همان زمان بنای تاسیس کانون کارگزاری برای دفاع از منافع‌ کارگزاران گذاشته شد.

وی ادامه داد: قانون جدید بازار سرمایه که در سال ۸۴ تصویب شد؛کانون نیز به موجب قانون تاسیس شد و امروز شاهد رشد و بالندی این صنعت هستیم.

جهانی، افزود: همه کارگزاری ها موظفند تا عضو کانون باشند و در راستای منافع کارگزاران در چارچوب قانون بازار سرمایه فعالیت کنند. این کانون دارای ده ها کمیته تخصصی است که مسائل و مشکلات کارگزاری با کارگزاری، کارگزاری با مشتری و مشتری‌ها با یکدیگر مطرح و اگر در این کمیته ها مشکلات حل نشود به هیئت داوری بورس انتقال می‌یابد.

پیشکسوت صنعت کارگزاری با اشاره به هدف کارگزاری‌ها بیان کرد: هدف اولیه ما این بود که بازار سرمایه کارگزار محور شود به همین دلیل روی کانون کارگزاران تاکید داشتیم اما این هدف به وقوع نپیوست.

مدیر عامل کارگزاری جهان سهم ادامه داد: شرکت‌های تامین سرمایه و سرمایه‌گذاری به میدان آمدند و نقش کارگزاری‌ها را با شرکت‌های کارگزاری به صورت حقوقی در دست گرفتند و وظایف هر بخشی از این صنعت به یک شرکت محول شد.

به عنوان کسی که ناظر و کارشناس بازار سرمایه در قبل انقلاب بوده ام می‌گویم که هیچ وقت نگران بازار سرمایه نبودم. اما بعد از انقلاب بازار سرمایه حدود ده سال تعطیل شد چرا که با تصویب قانون حفظ و توسعه صنایع ایران، دفاتر شرکت‌هایی که دولتی شدند مهر و پلمپ شد، مانند بانک‌ها، بیمه و صنایع سنگین. در همه سال ها کارگزاری‌ها در تلاش بودند تا چراغ بازار سرمایه خاموش نشود. به عنوان کسانی که برخی از روزها را با یک معامله یا کمتر دیده ام، آینده این صنعت را روشن می‌بینیم.

کد خبر 480528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =