به گزارش صدای بورس، شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در جهت بهبود روند سودآوری که بخشی از آنها مانند مجوز خدمات پس از فروش گواه، متصدیان حمل و ... در گزارش تفسیری مدیریت منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ منتشر شده است هیات مدیره کمافی السابق در صدد ورود به بازارهای جدید حمل و نقلی مانند ورود به بازار حمل فولاد و دیگر کالاهای موجود کشور بوده و چنانچه اثرات قابل توجهی در درآمدهای شرکت داشته باشد به روند افشا اطلاعیه های قبلی در کدال به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.
بر این اساس عبدالکریم نعناکار مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره درباره توقف نماد معاملاتی شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس که با نماد حفارس در بورس فعالیت دارد؛ به سؤالات مربوط به این شرح پاسخ داد؛
سؤال :اول ارزش دفتری زمین اسلامشهر در دفاتر چه میزان ثبت شده است و آیا پیشنهادی در خصوص خرید یا مشارکت زمین وجود داشته است؟ آیا در خصوص بهره برداری از زمین اسلامشهر مذاکره ای با موقوفه انجام شده است و در صورت پاسخ مثبت امکان ارائه اطلاعات بیشتر وجود دارد؟
ارزش دفتری زمین موقوفه اسلامشهر در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ در اطلاعیه افشا جزئیات زمین و ساختمان با متراژ یک میلیون و یکصد و بیست و پنج هزار و دویست و سی و چهار متر معادل ۳/۸۵۷ میلیون ریال در سامانه کدال منتشر شده است از طرف دیگر این شرکت ملزم است جهت هرگونه بهره برداری عرصه از جمله تغییر کاربری، موافقت کتبی متولی وقف را اخذ نماید لذا مذاکراتی با متولی وقف به روند سنوات گذشته انجام شده که هیئت مدیره این شرکت در جهت حفظ حقوق و منافع سهامداران به عنوان یکی از وظایف هیئت مدیره و همچنین تولید ثروت مذاکرات خود را با جدیت دنبال کرده و تا حصول نتیجه با رعایت صرفه و صلاح سهامداران پیگیری خود را ادامه خواهد داد که تا تاریخ تهیه جواب سؤالات توافق فی مابین شرکت و نامبرده جهت استفاده از فضای مازاد زمین اسلامشهر انجام نشده است.
سؤال دوم با توجه به موقعیت زمین اسلامشهر و کاربرد کنونی آن برای شرکت برنامه ای برای ایجاد ارزش افزوده در این زمین وجود دارد؟ لطفا توضیح دهید.
با توجه به اطلاعات منتشره در گزارش تفسیری مدیریت منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ در سامانه کدال و سنوات گذشته که مؤکداً اطلاع رسانی شده است هیئت مدیره این شرکت در جهت حفظ حقوق سهامداران به عنوان یکی از وظایف هیئت مدیره و همچنین تولید ثروت خود را ملزم به استفاده حداکثری از دارائیهای تحت تملک خود برای منافع سهامداران مینماید که میتواند شامل همه دارائیهای ثابت مشهود و نامشهود باشد بنابراین ترمینال شرکت واقع در شهرستان اسلامشهر از این قضیه مستنثی نیست.
سؤال :سوم آیا زمین اسلامشهر تا کنون تجدید ارزشیابی شده است؟
با توجه به توضیحات سؤال اول تاکنون افزایش سرمایه از محل زمین اسلامشهر صورت نگرفته و در محاسبات افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییهای سال ۱۳۹۷ و ۱۴۰۲ لحاظ نگردیده است.
سؤال :چهارم متراژ دقیق زمین اسلامشهر چقدر است؟ با توجه به اینکه این زمین در تجدید ارزیابی های شرکت مورد ارزیابی مجدد قرار نگرفته است و بهای تمام شده دفتری آن در حدود ۳۸۵ میلیون تومان هست لطفاً برآورد شرکت در خصوص ارزش روز این دارایی را اعلام فرمایید.
با توجه به توضیحات سؤال ،سوم در خصوص ارزش روز دارایی میبایست از کارشناسان رسمی دادگستری استعلام قیمت شود لیکن ارزش گذاری قیمت زمین موقوفه فوق الذکر میتواند بر مبنای قیمت زمینهای همجوار
منطقه باشد.
سؤال پنجم ارزش دفتری زمین اسلامشهر در دفاتر چه میزان ثبت شده است و آیا پیشنهادی در خصوص خرید یا مشارکت زمین وجود داشته است؟ آیا در خصوص بهره برداری از زمین اسلامشهر مذاکره ای با موقوفه انجام شده است و در صورت پاسخ مثبت امکان ارائه اطلاعات بیشتر وجود دارد؟
ارزش دفتری زمین موقوفه اسلامشهر در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ در اطلاعیه افشا جزئیات زمین و ساختمان با متراژ یک میلیون و یکصد و بیست و پنج هزار و دویست و سی و چهار متر ۳/۸۵۷ میلیون ریال در سامانه کدال منتشر شده است عطف به جواب سؤال دوم و پیرو مذاکرات قبلی که با متولی وقف انجام شده هیئت مدیره این شرکت در جهت حفظ حقوق سهامداران به عنوان یکی از وظایف هیئت مدیره و همچنین تولید ثروت مذاکرات خود را با جدیت دنبال و تا حصول نتیجه با رعایت صرفه و صلاح سهامداران پیگیری خود را ادامه خواهد داد که تا تاریخ تهیه جواب سؤالات توافق فیمابین شرکت و نامبرده جهت استفاده از فضای مازاد در حال پیگیری است.
سؤال ششم چه برنامه ای در خصوص بهبود روند سود آوری شرکت وجود دارد؟
در جهت بهبود روند سودآوری که بخشی از آنها مانند مجوز خدمات پس از فروش گواه، متصدیان حمل و ... در گزارش تفسیری مدیریت منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ منتشر شده است هیئت مدیره کمافی السابق در صدد ورود به
بازارهای جدید حمل و نقلی مانند ورود به بازار حمل فولاد و دیگر کالاهای موجود کشور بوده و چنانچه اثرات قابل توجهی در درآمدهای شرکت داشته باشد به روند افشا اطلاعیه های قبلی در کدال به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.
سوال هفتم در خصوص توسعه پایانه های خصوصی و TIR پارکها با توجه به پیش بینی به بهره برداری رسیدن پایانه ۵۰۰۰ متری بندری در سال جاری و همچنین پایانه ۵۰۰۰ متری شهر سمنان در سال آتی لطفاً اثرات سود و زیانی این طرح را توضیح دهید. همچنین در خصوص پروژه TIR پارک ۶۰ هزار متری محور مشهد- فریمان میزان سرمایه گذاری مورد نیاز و همچنین برآورد دوره بازگشت سرمایه را شرح دهید.
و در خصوص احداث پایانه های بندر عباس و سمنان که در گزارش تفسیری منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۱۳۰۲/۰۶/۳۱ منتشر شده است شایان ذکر است شرکتهای حمل و نقل بزرگ مقیاس سراسری که میخواهند در
شعب سراسر کشور خود بارنامه صادر و فعالیت حمل و نقل نمایند ملزم به رعایت دستور العمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در کلیه استانهای محل فعالیت میباشند لذا اهم دستورالعمل سازمان مذکور مربوط به استقرار و محل فعالیت در پایانه متعلق به شرکت هست. لذا در راستای تبدیل دارایی غیر مولد به مولد و رعایت دستورالعمل سازمان مذکور شرکت برای فعالیت خود در شعب یاد شده اقدام به احداث پایانه طبق ضوابط تعریف شده نموده و موضوع سرمایه گذاری خاصی نبوده که نیاز به بر آورد اثرات سود و زیانی داشته باشد بلکه فقط به جهت آماده سازی زیر ساختهای فعالیت شعب در کشور هست لازم به ذکر است در خصوص ساخت و بهره برادری تیر پارک در حال حاضر در اساسنامه شرکت اشاره ای نگردیده است لیکن با توجه به نیاز کشور به تیر پارک ضرورت مطالعات اولیه فراهم شده و هیات مدیره شرکت با رعایت تشریفات قانونی درصدد اصلاح موضوع فعالیت فرعی اساسنامه به منظور ورود به عرصه ساخت و بهره برداری از تیرپارکها در کشور هست. بدیهی است قبل از انجام این اصلاحیه هیچگونه طرحی برای این شرکت در این راستا میسر نمی باشد.
سؤال هشتم در خصوص توسعه شبکه حمل و نقل بین المللی لطفاً آخرین وضعیت ایجاد دفاتر خارجی شرکت و برآورد میزان درآمدهای ارزی در صورت انجام این مهم را شرح دهید.
در سنوات قبل از واگذاری شرکت حمل و نقل خلیج فارس فعالیت بخش حمل و نقل بین المللی به علت ابطال شدن مجوزهای قانونی متوقف شده بود. در سالهای پس از واگذاری هیات مدیره این شرکت پیگیریهای خود را در خصوص دریافت مجوزهای مربوطه انجام و اخیراً موفق به کسب این موافقت نامه ها و راه اندازی مجدد واحد حمل و نقل بین المللی گردید بدیهی است به علت تازه کار بودن این واحد هنوز ساختار لازم ایجاد نگردیده است و به تبع هنوز شعبی در خارج از کشور دایر نکرده است که چنانچه این اقدام به سرانجام برسد از طریق کدال به اطلاع عموم خواهد رسید.
سؤال نهم در خصوص حمل و نقل ترکیبی آخرین وضعیت مذاکرات و فعالیتهای صورت گرفته جهت ورود به حوزه های ریل هوایی و دریایی را به تفکیک توضیح دهید.
که در ارتباط با راه اندازی حمل و نقل ترکیبی ضمن اصلاح موضوع فعالیت فرعی اساسنامه با رعایت تشریفات قانونی در این خصوص میبایست مجوزهای حمل و نقل های ریلی دریایی هوایی اخذ شود که تا تاریخ تحریر این نامه هنوز اقدام خاصی از طرف شرکت در رابطه با این موارد صورت نپذیرفته است.
سؤال دهم در خصوص تبدیل سرمایه های راکد به سرمایه مولد لطفاً در صورت امکان لیستی از اموال و املاک راکد ارائه دهید برآورد شرکت در خصوص میزان منابع به دست آمده پس از فروش این اموال و املاک و اثرات سود و زیانی احتمالی به چه صورت است؟
کلیه اطلاعات مرتبط به اموال در مدارک مستندات درخواست افزایش سرمایه در بیانیه ثبت مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۳ شرکت در اطلاعیه جزئیات زمین و ساختمان در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ و همچنین جزئیات این اموال در کدال منتشر شده است که برای تبدیل دارائیهای غیر مولد به مولد در هر مرحله پس از تصویب هیات مدیره و تشکیل کمیسیون معاملات تصمیم گیریهای لازم اخذ و سپس در کدال اعلام و اقدام صورت پذیرفته و خواهد پذیرفت.
سؤال یازده هم با توجه به راه اندازی قریب الوقوع مترو تهران اسلامشهر در مجاورت زمین موصوف، آیا شرکت برنامه یا مذاکراتی در خصوص تغییر کاربری و یا احداث بنا جهت استفاده بهینه تر از این دارایی را در دستور کار دارد؟
شرکت هر گونه مذاکراتی را در جهت حفظ حقوق و منافع سهامداران به عنوان یکی از وظایف هیئت مدیره و همچنین تولید ثروت رد نمیکند لیکن این موضوع مشروط به نتیجه رساندن با متولی وقف هست و مسلماً چنانچه کار در مرحله اجرا قرار گیرد به اطلاع عموم رسانده میشود.
سؤال دوازده هم با توجه به اینکه بالاترین جزء هزینه ای شرکت در قسمت سربار و در سرفصل "هزینه حمل و نقل و انتقال هست لطفاً جزئیات این هزینه را اعلام فرمایید رابطه تغییرات این هزینه با نرخ های ارائه خدمات شرکت به چه صورت است؟
نظر شما