۷۰ هزار نیسان آبی، فدای ۵۰ گرم گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز به محدوده ۴۰۰ هزار تومان رسیده. این عدد را متوسط قیمت گوشت در نظر بگیرید و به‌خاطر بسپارید میانگین قیمت گوشت گوسفندی ۴۱۲ هزار تومان و میانگین قیمت گوشت گوساله نزدیک ۳۸۵ تومان است.

به گزارش صدای بورس،واردات گوشت از کنیا، تیرماه امسال و در جریان سفر رییس‌جمهوری به این کشور سر زبان‌ها افتاد. دو ماه بعد خبر آغاز توزیع گوشت قرمز کنیایی در بازار منتشر شد و به‌نظر می‌رسد حالا با گذشت یک‌ماه می‌توانیم تاثیر این اتفاق را بر بازار گوشت قرمز بررسی کنیم.

قیمت گوشت گوسفندی در نیمه آبان، به کیلویی ۴۱۲ هزار و ۳۵۷ هزار تومان رسیده و متوسط قیمت گوشت گوساله در سراسر کشور کیلویی ۳۸۴ هزار و ۵۸۳ تومان است. روزی که اعلام شد ایران علاقه دارد از کنیا سالی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز وارد کند، نوع گوسفندی کیلویی ۳۷۶ هزار و ۹۲۸ تومان و گوشت گوساله کیلویی ۳۱۶ هزار و ۲۵۰ تومان فروخته می‌شد.

قیمت گوشت قرمز در آمار و کف بازار

قیمت گوشت قرمز در کل کشور به‌طور متوسط کیلویی ۳۹۹ هزار و ۵۳۸ تومان است. میانگین قیمت گوشت گوسفندی به ۴۱۲ هزار و ۳۵۷ تومان و میانگین قیمت گوشت گوساله به ۳۸۴ هزار و ۵۸۳ تومان می‌رسد. کلماتی مانند «متوسط» و «میانگین» را در بحث قیمت گوشت با وسواس و دقت زیاد استفاده می‌کنند، چون قیمت گوشت در گزارش‌های رسمی، معدل قیمت قطعات مختلف، از جمله انواع با استخوان و بی‌استخوان، چرخ‌کرده و راسته و... با هم است. ضمن اینکه باید میانگین قیمت گوشت در نقاط مختلف کشور از تهران و دیگر کلانشهرها گرفته تا شهرهای کوچک را نیز مدنظر قرار داد.

قیمت گوشت گوسفند در گزارش رسمی شهریورماه مرکز آمار، ۴۵۸ هزار و ۸۵۷ تومان ذکر شده، اما روی کف و سقف تاکید کرده‌اند و گفته‌اند حداقل قیمت گوشت گوسفند در آخرین ماه تابستان امسال، کیلویی ۳۴۶ هزار و ۱۹۰ تومان بوده و این عدد در حالت حداکثر به ۵۳۵ هزار و ۵۵۵ تومان می‌رسید.

گوشت گوساله شهریورماه امسال به‌طور متوسط ۴۷۶ هزار و ۱۸۴ تومان در هر کیلو قیمت داشته، ولی مرکز آمار کف و سقف قیمت آن را به ترتیب ۳۶۱ هزار و ۸۲۷ تومان و ۵۵۷ هزار و ۴۰۷ تومان قید کرده است. گزارش‌های میدانی جدید در نیمه آبان ماه، متوسط قیمت گوشت را پایین‌تر از محاسبات شهریور مرکز آمار نشان می‌دهند.

قیمت گوشت گوسفندی در تهران به کیلویی ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان می‌رسد. اصفهانی‌ها گوشت گوسفندی را تقریبا با همین قیمت خریداری می‌کنند و در استان‌های خراسان رضوی و همدان متوسط قیمت گوشت گوسفندی ارزان‌تر گزارش شده، اما در استان فارس، متوسط گوشت گوسفندی به حداقل ۴۴۵ هزار تومان و حداکثر ۴۵۰ هزار تومان می‌رسد. ساکنان استان چهارمحال‌وبختیاری با متوسط قیمت ۴۳۰ تا ۴۴۰ هزار تومان برای هر کیلو گوشت گوسفندی روبرو هستند.

قیمت گوشت گوساله در کل کشور به‌طور متوسط کشور کیلویی ۳۸۴ هزار و ۵۸۳ تومان است. اهالی استان خراسان رضوی همین گوشت را در کف قیمت، کیلویی ۳۴۵ هزار تومان و در سقف قیمت، کیلویی ۳۵۰ هزار تومان می‌خرند. قیمت گوشت گوساله در همدان ممکن است تا کیلویی ۴۴۰ هزار تومان برسد و در چهارمحال‌وبختیاری با متوسط قیمت ۳۹۰ تا ۴۱۰ هزار تومان برای هر کیلو گوشت گوساله روبرو هستیم.

منبع: فرارو

کد خبر 482084

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت واقعی گوشت اعلام شد

    قیمت واقعی گوشت اعلام شد

    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: توزیع گوشت گرم وارداتی در امر تنظیم بازار و ثبات قیمت تاثیر بسزایی دارد.

  • ۴ اقدامی که بازار مرغ را با ثبات کرد

    ۴ اقدامی که بازار مرغ را با ثبات کرد

    ۴ اقدام انجام شده تا وضعیت بازار مرغ با ثبات شود و پیش‌بینی شده است تا پایان سال علاوه بر تامین نیاز داخل کشور و رسیدن به پایداری در بازار، ذخایر استراتژیک هم از محل تولید داخل انجام شود.

  • قیمت فیله گوساله به بالای ۸۰۰ هزار تومان رسید

    قیمت فیله گوساله به بالای ۸۰۰ هزار تومان رسید

    درحالی که به دلیل تقاضای مصرف خانگی بیشتر، توجه سیاستگذاران و نهادهای نظارتی بر روی کنترل قیمت گوشت گوسفندی متمرکز شده، قیمت گوشت گوساله به طور خزنده‌ای در حال افزایش است.

  • چگونه قیمت گوشت کاهش می‌یابد؟

    چگونه قیمت گوشت کاهش می‌یابد؟

    مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک ضمن ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های تولید گوشت قرمز عنوان کرد: در همین راستا باید گله‌های مولد در روستاها و دامداری‌های سبک روستایی و عشایری را تقویت کنیم، با کاهش قیمت دام، قیمت گوشت نیز کاهشی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =