۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
اشتباه ۳۰ میلیونی

چگونه آمریکا به تأمین مالی برنامه‌های جاه‌طلبانه چین در حوزه هوش مصنوعی کمک کرد؟ آمریکا دست‌کم ۳۰ میلیون دلار به یک دانشمند حوزه هوش مصنوعی برای پژوهش هدیه داد و این فرد به چین بازگشت تا به بخش نظامی این کشور کمک کند.

به گزارش صدای بورس، نشریه «نیوزویک» در شماره اخیر خود به این موضوع پرداخته و نوشته است: دولت آمریکا بودجه پژوهشی ۳۰ میلیون دلاری در اختیار دانشمندی قرار داد که امروز برای پکن کار می‌کند. سونگ چون ژو در جبهه رقابت چین برای توسعه پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی قرار دارد.

پژوهش‌های او با موضوع توسعه بمب‌ هسته‌ای در حوزه برتری نظامی قابل مقایسه است. در واقع، پنتاگون بودجه پژوهش‌های کسی را تامین کرده که پیشتر مدیر مرکز هوش مصنوعی دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس بوده و امروز به عنوان مدیر مرکزی مشابه در ووهان و مدرس دانشگاه پکن به «طرح استعداد» حزب کمونیست چین کمک می‌کند. هدف اصلی این طرح، انتقال دانش و فناوری به چین است. برخی به آزادی فعالیت‌های آکادمیک در آمریکا اعتراض دارند.

اشتباه ۳۰ میلیونی

کد خبر 483099

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ۵۲ درصد بودجه از محل‌ مالیات تأمین شد

    ۵۲ درصد بودجه از محل‌ مالیات تأمین شد

    سخنگوی سازمان امور مالیاتی از تحقق 90 درصدی درآمدهای مالیاتی و ساماندهی 23 میلیون دستگاه پوز و درگاه پرداخت تا 26 آبان امسال خبر داد و گفت: حجم درآمدهای مالیاتی امسال به 450 هزار میلیارد تومان رسید که این میزان توانسته است 52 درصد بودجه دولت در سال جاری را تأمین کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =