افزایش نرخ آب برای مشترکان پر مصرف

وزارت نیرو در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مکلف شده در مورد مشترکانی که بیش از ۲ برابر الگو مصرف کرده‌اند به ازای هر مترمکعب مازاد، ۳۵ درصد نرخ را افزایش دهد.

به گزارش صدای بورس، در لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور وزارت نیرو از طریق شرکت های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر نرخ آب به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تا دو برابر بیش از الگو، پانزده درصد (۱۵%) نرخ آب بها را افزایش دهد و در مورد مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف کرده اند به ازای هر مترمکعب مازاد، سی و پنج درصد (۳۵%) نرخ را افزایش و از آنان دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند.

وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود. ۱۰۰ درصد وجوه دریافتی از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جهت آبرسانی شرب شهردهای دارای تنش آبی، روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و اصلاح شبکه آن و تکمیل فاضلاب روستایی و آبرسانی سایر اختصاص می یابد، به نحوی که ۳۰ درصد منابع مذکور برای آبرسانی عشایر و باقی مانده برای آبرسانی شهری و روستایی براساس بحران و کمبود آب سالم بین استان ها، در مقاطع ۳ ماهه توزیع شود.

مبادله موافقت‌نامه بین شرکت‌های آب و فاضلاب و سازمان امور عشایر ایران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها الزامی است.

منبع: فارس

کد خبر 483522

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سقف پاداش پایان خدمت کارکنان در بودجه ۱۴۰۳

    سقف پاداش پایان خدمت کارکنان در بودجه ۱۴۰۳

    در لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۳ سقف پاداش پایان خدمت کارمندان و کارکنان دولت مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

  • دهه‌شصتی‌ها برای فرزند سوم تخفیف مالیاتی می گیرند

    دهه‌شصتی‌ها برای فرزند سوم تخفیف مالیاتی می گیرند

    بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ اشخاص حقیقی به ازای فرزند سوم و بیشتر در سال ۱۴۰۳ مشمول ۱۵ درصد افزایش در تخفیف مالیاتی می شوند.

  • تکالیف وزارتخانه‌های ارتباطات و نیرو برای توسعه فیبرنوری

    تکالیف وزارتخانه‌های ارتباطات و نیرو برای توسعه فیبرنوری

    براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ به منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبرنوری کشور، وزارت نیرو با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف‌اند استانداردها، ضوابط و تعرفه‌های عبور تار(فیبر)های نوری هوایی کاربران مذکور از طریق تیرها و دکل‌های برق را با رعایت اصول امنیتی و پدافند غیرعامل حداکثر ظرف دو ماه به تصویب هیأت وزیران برساند.

  • خودروسازی ایران کوتوله پرور است

    خودروسازی ایران کوتوله پرور است

    محمد بحرینیان، پژوهشگر حوزه صنعت در مصاحبه خود با اسماعیل شجاعی در برنامه «تالار گفت‌و گو» با بیان نمونه‌هایی از کشورهای شرق آسیا الگوهای توسعه در این کشور را بیان می‌کند. وی در ادامه به ریشه‌های عدم توفیق ایران در صنعت خودرو می‌پردازد و به بیان برخی علل ناکامی ایران در این صنعتی اشاره می‌کند.

  • هزینه آب کشاورزی چاه‌های مجاز دارای کنتور مشخص شد

    هزینه آب کشاورزی چاه‌های مجاز دارای کنتور مشخص شد

    بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ برای چاه‌های مجاز دارای کنتور بر اساس برداشت مجاز از آنها به ازای هر مترمکعب برداشت آب از آبخوان‌ها معادل ۴۰ تومان دریافت می‌شود. ​

  • تغییر سیاست دولت از حمایت مالی به «حمایت مؤثر»

    تغییر سیاست دولت از حمایت مالی به «حمایت مؤثر»

    افزایش سن بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، حرف و حدیث هایی ایجاد کرده است، اما به عقیده کارشناسان اقتصادی‌، درواقع در برنامه هفتم دولت مکلف شده است از حمایت مالی به سمت «حمایت موثر» از صندوق‌های بازنشستگی، تغییر سیاست دهد.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =