۱۰ دلیل برای اینکه باید روزانه گردو بخورید

گردو نه تنها خوشمزه است، بلکه دارای فواید سلامتی متعددی است. گنجاندن این آجیل های غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی می تواند به سلامت کلی کمک کند.

به گزارش صدای بورس، مهراز حبیبی؛گردو نه تنها خوشمزه است، بلکه دارای فواید سلامتی متعددی است. گنجاندن این آجیل های غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی می تواند به سلامت کلی کمک کند. در اینجا ۱۰ فواید گردو برای سلامتی آورده شده است:

قلب را سالم نگه می دارد

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، به ویژه اسید آلفا لینولنیک (ALA) است. این اسیدهای چرب با فواید قلبی عروقی از جمله کاهش التهاب و بهبود سطح کلسترول مرتبط بوده اند. مصرف گردو به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.

رژیم غذایی غنی از منیزیم می تواند به جلوگیری از این ۱۰ عارضه سلامتی کمک کند

گردو اثرات تقویت کننده مغز دارد

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گردو به دلیل تاثیر مثبت بر عملکرد شناختی شناخته شده است. آنها ممکن است از سلامت مغز حمایت کنند و به کاهش خطر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک کنند. برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم گردو ممکن است با بهبود حافظه و تمرکز مرتبط باشد.

آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند

گردو سرشار از آنتی اکسیدان ها از جمله پلی فنول ها و ویتامین E است. این آنتی اکسیدان ها به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کنند و از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان با فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش خطر بیماری های مزمن مرتبط است.

آنها به مدیریت وزن کمک می کنند

گردو علیرغم پر انرژی بودن، ممکن است به مدیریت وزن کمک کند. ترکیبی از پروتئین، فیبر و چربی های سالم به تقویت احساس سیری کمک می کند و به طور بالقوه باعث کاهش کالری دریافتی کلی می شود. گنجاندن گردو در یک رژیم غذایی متعادل ممکن است به کنترل وزن کمک کند.

دارای خواص ضد التهابی هستند

التهاب مزمن با شرایط سلامتی مختلفی از جمله بیماری قلبی و برخی سرطان ها مرتبط است. گردو حاوی ترکیباتی با خواص ضد التهابی مانند پلی فنول ها و اسیدهای چرب امگا ۳ است. مصرف منظم آن ممکن است به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

آنها به پیشگیری از سرطان کمک می کنند

برخی از مطالعات نشان می دهد که ترکیبات موجود در گردو، از جمله پلی فنول ها و اسیدهای چرب امگا ۳، ممکن است خواص ضد سرطانی داشته باشند. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، گنجاندن گردو در یک رژیم غذایی پیشگیری از سرطان غنی از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل ممکن است مفید باشد.

آنها قند خون را تحت کنترل نگه می دارند

گردو با بهبود کنترل قند خون مرتبط است. فیبر، چربی های سالم و آنتی اکسیدان های موجود در گردو ممکن است به حساسیت بهتر به انسولین کمک کنند. گنجاندن گردو در یک رژیم غذایی متعادل ممکن است یک استراتژی مفید برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا در معرض خطر ابتلا به دیابت باشد.

آنها استخوان ها را سالم نگه می دارند

گردو حاوی مواد معدنی ضروری از جمله کلسیم، منیزیم و فسفر است که برای سلامت استخوان ها مهم هستند. در حالی که آنها منبع اصلی این مواد معدنی نیستند، گنجاندن گردو در رژیم غذایی غنی از مواد مغذی حمایت کننده از استخوان می تواند به سلامت کلی استخوان کمک کند.

پوست را تغذیه می کنند

آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در گردو نیز ممکن است برای پوست مفید باشد. این مواد مغذی به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کند و به داشتن پوستی سالم و درخشان کمک می کند. محتوای ویتامین E موجود در گردو نیز ممکن است در حفظ سلامت پوست نقش داشته باشد.

منیزیم می تواند به پیشگیری از این ۱۰ عارضه سلامتی کمک کند

چند عدد گردو در روز مصرف کنم؟

طبق گزارش های بهداشتی، به طور ایده آل یک بزرگسال می تواند حدود ۴۵ گرم گردو را در یک روز مصرف کند. با این حال، مقدار مصرف بسته به عوامل مختلفی می تواند متفاوت باشد. در حالی که مصرف ۲ تا ۳ عدد گردو در روز خوب است، اما برای گنجاندن گردو در رژیم غذایی بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

کد خبر 484844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =