تجارت ۳۸.۶ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور همسایه

رئیس کل گمرک گفت: در ۸ ماهه امسال صادرات ایران به همسایگان خود بیش از ۱۸ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش صدای بورس،محمد رضوانی فر گفت: در ۸ ماهه امسال مبادلات تجاری کشورمان با ۱۵ کشور همسایه به ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به وزن ۶۳ تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۲ درصد و از نظر وزن ۱۷ درصد افزایش داشته است. در ۸ ماهه سال گذشته تجارت کشورمان با همسایگان ۵۳ میلیون تن کالا به ارزش ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ بوده است.

رضوانی فر در ادامه افزود: سهم صادرات کالاهای ایرانی در ۸ ماهه امسال به ۱۵ کشورهمسایه ۴۸ میلیون تن کالا به ارزش ۱۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد در ارزش و ۲۱ درصد در وزن افزایش داشته است. در مدت مشابه سال گذشته، صادرات کشورمان به کشورهای همسایه ۴۰ میلیون تن کالا به ارزش ۱۶/۹ میلیارد دلار بوده است.

وی خاطر نشان کرد: پاکستان با خرید ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار، روسیه با ۶۱۶ میلیون دلار و عراق با ۶ میلیارد دلار بیشترین رشد را در خرید کالاهای ایرانی در این ۸ ماه داشته اند. صادرات کالا در ۸ ماه سال گذشته به پاکستان ۸۵۵ میلیون دلار، روسیه ۴۶۶ میلیون دلار و عراق ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود.

رئیس کل گمرک در ادامه به واردات کشور در ۸ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در ۸ ماهه امسال ۱۴/۶ میلیون تن کالا به ارزش ۲۰ میلیارد دلار از ۱۵ کشور همسایه وارد کشورمان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۴ درصد و از نظر وزن ۷ درصد افزایش داشته است. ارمنستان با ۳۴ میلیون دلار، عراق ۳۴۳ میلیون دلار و قطر با ۷۵ میلیون دلار بیشترین افزایش در واردات کالا در این مدت به ایران را داشته اند.

منبع: تسنیم

کد خبر 485057

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • گزارش رئیس بانک مرکزی از تداوم کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی

    گزارش رئیس بانک مرکزی از تداوم کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی

    رئیس جمهور تصریح کرد: مشارکت در انتخابات یکی از جلوه‌های مشارکت اجتماعی است، اما لازم است همه وجوه و جلوه‌های این مشارکت در راستای مردمی‌سازی امور و حضور و شرکت مردم در شئون اجتماعی مختلف مورد توجه باشد.

  • پیش بینی قیمت دلار ۲۳ آذر ۱۴۰۲

    قیمت دلار امروز با کاهش محدودی همانند روزهای گذشته معامله شد. نوسانات محدود دلار در تلاش بازارساز و افزایش تقاضا به جنگی کسالت‌بار برای بازار ارز تبدیل شده است. محدوده‌ای که سیاست‌گذار با ارزپاشی در تلاش است شکسته شود اما روند تقاضا سد راه شده است.

  • بندر شهید رجایی دروازه طلایی تجارت برای "ایران"

    بندر شهید رجایی دروازه طلایی تجارت برای "ایران"

    بندر شهید رجایی در راستای اهمیت اقتصاد دریا محور به عنوان دروازه طلایی تجارت ایران با جهان محسوب می‌شود این بندر با داشتن مبادله کالا با ۸۰ بندر بین‌المللی نیمی تجارت ایران را برعهده دارد.

  • سال گذشته ۱۱۱ هزار تن چای وارد شد

    سال گذشته ۱۱۱ هزار تن چای وارد شد

    مدیر اجرایی سندیکا چای کارخانجات شمال گفت: بر اساس آمار گمرک سال گذشته حدود ۱۱۱ هزار تن چای وارد شد اما نیاز بازار بین ۸۰ تا ۸۵ هزار تن برآورد می‌شود.

  • پول نفت کشور کجاست

    پول نفت کشور کجاست

    با استناد به آمار موسسه کپلر، درآمد نفتی دولت از صادرات به چین در ۳ سال گذشته حدود ۱۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافته، اما طبق آمار با افزایش مصرف سوخت و تشدید ناترازی انرژی، بیش از این مقدار از درآمدهای دولت کاسته شده است.

  • نرخ دلار در مرکز مبادله کشور به ۴۲ هزار و ۷۳۲ تومان رسید

    نرخ دلار در مرکز مبادله کشور به ۴۲ هزار و ۷۳۲ تومان رسید

    قیمت هر اسکناس دلار آمریکا امروز (پنجشنبه۲۳ آذر) در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران در مقایسه با روز گذشته ۷۷ تومان و نرخ هر اسکناس یورو ۱۰۰ تومان افزایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =