میزان سرمایه گذاری خارجی در بورس چقدر است؟

تعداد سرمایه گذاران خارجی بازار سرمایه ایران در آبان ماه نسبت به ماه گذشته رشد ۱ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش «صدای بورس»، علیرضا نجفی؛ در بازارهای مالی جهان انواع و اقسام سرمایه گذار از نوع اشخاص و شرکت‌ها از سرتا سر دنیا وجود دارد، طبق آمار در گذشته، بیشترین معاملات شاخص بورس هر کشور مربوط به سهامداران اقلیت آن کشور بود. اما با پیشرفت تکنولوژی و علم فناوری بستری فراهم شد تا همه ی افراد از سرتاسر دنیا بتوانند به بازار های مالی کشور دلخواه خود دسترسی داشته باشند. همچنین باید به این نکته توجه داشت در بورس ایران نیز سرمایه گذاران خارجی از نوع حقیقی و حقوقی فعالیت دارند. در این گزارش به بررسی عملکرد سرمایه گذاران خارجی بورس ایران در آبان ماه خواهیم پرداخت.

تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی در بورس تهران و فرابورس ایران در آبان ماه سال ۱۴۰۲ معادل ۳۱۸۲نفر بوده که نسبت به مهر ماه همان سال ۱۴ نفر افزایش داشته است.

همچنین تعداد سرمایه‌گذاران حقوقی این بازارها درمهرماه ماه امسال ۱۴۱۵ نفر بوده است که در آبان ماه به ۱۴۴۷ نفر رسیده است.

میزان سرمایه گذاری خارجی در بورس چقدر است؟

در مجموع و بر اساس اطلاعات سامانه مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس، تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه ایران در مرداد ماه ۴۶۲۹ نفر بوده است.که نسبت به ماه گذشته ۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

همچنین ارزش سبد سرمایه‌گذاری خارجی در بورس تهران و فرابورس ایران توسط حقیقی‌ها درمهر ماه سال جاری ۴۵۰۷میلیارد ریال بود که با کاهش ۰.۲۹ درصدی، در آبان ماه به ۴۴۹۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش سبد حقوقی‌ها نیز در مهر ماه امسال ۶۴ هزار و ۰۲۱میلیارد ریال بوده است که در آبان ماه ۶۶ هزار و ۵۶۴میلیارد ریال به رسیده است که کاهش ۳.۹۷درصدی را نشان می‌دهد.

در این راستا مقایسه مجموع سرمایه‌گذاری خارجی حقیقی‌ها و حقوقی‌ها در مهر ماه ۷۱ هزار و ۰۵۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به شهریورسال جاری ۳.۶۹درصد کاهش داشته است.

میزان سرمایه گذاری خارجی در بورس چقدر است؟

در نمودار زیر روند یک ساله مجموع ارزش سبد سرمایه گذاری خارجی را مشاهده میکنیم که نسبت به مهر ماه رشد داشته است. با توجه به آمار به دست آمده در آبان ماه باید منتظر بود در ماه های آتی این آمار روند رو به رشد خود را طی می‌کند یا خیر.

میزان سرمایه گذاری خارجی در بورس چقدر است؟

کد خبر 485413

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =