۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
ساخت «مسکن در وسع» کلید خورد

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور گفت: ۳۰۰ هزار مسکن اقشار کم‌برخوردار در طرح توانمندسازی برای تعداد ۲۰۲۰ محله کشور ساخته می‌شود.

به گزارش صدای بورس، علی آقامحمدی، رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: مسکن و سرپناه حق مردم از منظر قانون اساسی است. خوشبختانه دولت سیزدهم تامین مسکن را تحت عنوان نهضت ملی مسکن در دستور کار خود قرار داده است.

آقامحمدی گفت: ۳۰۰ هزار مسکن ملی کشور برای اقشار کم‌برخوردار در طر ح توانمندسازی برای ۲۰۲۰ محله ساخته می‌شود و آورده این افراد براساس اظهار خود خانواده اخذ می‌شود.

وی افزود: در نهضت ملی آورده اولیه به مردم اعلام می‌شود، اما در این طرح خود مردم اعلام می‌کنند، چه میزان آورده دارند و پرداخت می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: ۶۶ هزار نفر در این‌طرح با تبلیغ حداقلی ثبت‌نام کردند و ۴۴ هزار متقاضی با تایید شرایط فرم ج واجد شرایط شناخته‌ شده‌اند.

آقامحمدی با اشاره به اینکه زمین ساخت واحدهای مسکن در وسع را بنیاد مسکن تامین می‌کند، گفت: متقاضیان در قالب «تعاونی‌های مصرف مسکن» ساماندهی می شوند. متقاضیان واحد شرایط نیز آورده بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان داشته‌اند و کسی که داشته کم نگفته است.

وی در تشریح اینکه حدود ۱۹.۷ میلیون نفر در ۲۰۲۰ محله کم برخوردار سکونت دارند، گفت: در قالب تفاهم‌نامه امروز چگونگی در اختیار قرار گرفتن زمین های مسکن در وسع از طریق بنیاد مشخص می شود. یکی از شروط ثبت نام در طرح مذکور سکونت ۳ سال است.

آقامحمدی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که توزیع استانی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار به چه نحو است، گفت: تهران و سیستان و بلوچستان در صدر فهرست محلات کم برخوردار قرار دارند و محلاتی نظیر فرحزاد و امام زاده قاسم در تهران نیز شامل این محلات می‌شوند.

پس از آن، غلامرضا صالحی در پاسخ به سوالی مرتبط با وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی گفت: برای اولین بار بود که مبلغ وام مسکن روستایی از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

صالحی با اشاره به افزایش پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: طی سالهای گذشته تعداد وام های روستایی همواره ۲۰۰ هزار فقره بوده که امسال به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافته است.

وی افزود: بر این اساس نیز آیین نامه این وام با گذشته متفاوت بوده، ضمن اینکه روند اداری صدور ضمانت نامه نیز همین گونه بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برخلاف گذشته شاهد همکاری خوبی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی بوده‌ایم و همکاری‌ها فراتر از انتظارات بوده است.

به گزارش فارس،رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: هفته گذشته مراحل اداری ابلاغ تضمین نامه از صندوق ملی مسکن به سازمان برنامه و بودجه و از آنجا به بانک انجام شد. روز ۲۳ آذر نیز آقای منظور تضمین نامه را امضا کرده بود. توزیع بانکی وام مذکور نیز هفته آینده انجام خواهد شد.

کد خبر 485429

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =