سرمایه گذاری امن در طلا با خرید گواهی سپرده

کارشناس بازار سرمایه گفت: در بازارهای مدرن ریسک خرید و فروش طلا ‌ به حداقل رسیده و مردم می‌توانند با خرید گواهی سپرده طلا در بورس بدون دغدغه و ریسک‌های نگهداری طلا، سرمایه گذاری کنند.

حسن حسین نیا کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «صدای بورس» درخصوص سرمایه گذاری خرد در بازار طلا با گواهی سپرده گفت: سرمایه گذاری در بازار طلا با گواهی سپرده با سکه و شمش طلا معامله می شود اما سکه که قدیمی تر و با وزن و خالصی خاص تولید شده و ارزش آن براساس وزن و خالصی طلا تعیین می‌شود از پیش معامله شده و اکنون شمش طلا هم با گواهی‌های سپرده همراه می‌شوند که نشان‌دهنده مالکیت و ارزش طلای معینی است. مزیت این روش این است که سرمایه‌گذاران می‌توانند مستقیماً در مالکیت طلا باشند و از ارتباط فیزیکی با این دارایی بهره‌مند شوند که هردو هم سکه طلا هم شمش در این بازار معامله می شوند.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص حداقل مدت نگهداری برای این سرمایه‌گذاری بیان کرد: گواهی‌های سپرده طلا معمولاً دوره‌های سررسید دارند، اما این دوره‌ها قابل تمدید هستند. انبارداری‌ها و خزانه‌های طلا که این گواهی‌ها را صادر می‌کنند، معمولاً این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهند که پس از سررسید، تمدید گواهی‌های سپرده را انجام دهند.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در بازار سهام و طلا با گواهی سپرده تفاوت های زیادی دارند اولین تفاوت معاف بودن معاملات با گواهی سپرده از مالیات است و با توجه به اینکه در بستر یک دارایی فیزیکی معامله می شود تفاوت هایی با سهام دارایی دارد همچنین در شرایطی که شاهد رشد دلار هستیم یا انتظارات تورمی افزایش و قیمت جهانی انس طلا رشد کند می تواند باعث حرکت این مسیر و سودآوری برای دارندگان این گواهی سپرده به همراه داشته باشد.

حسین نیا در مورد مدیریت محرمانه و امن این نوع سرمایه گذاری همچنین در خصوص نقل و انتقال این نوع دارایی اظهارداشت: گواهی سپرده یک سرمایه گذاری امن و قابل اطمینانی است چرا که این گواهی ها در صورتی صادر می شوند که معادل آن دارایی فیزیکی در خزانه نگهداری می شود یعنی دارنده این اوراق عملا می تواند به خزانه مراجعه و بصورت فیزیکی تحویل گیرد. پس هیچ گونه ریسکی در این زمنیه تا کنون نبوده است . معمولاً دارندگان گواهی‌های سپرده طلا می‌توانند در بستر معاملات آنلاین نسبت به فروش یا انتقال آنها اقدام کنند.

کد خبر 486153

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =