برنامه اخشان برای افزایش سرمایه چیست؟

شرکت اخسان درباره دلابل کاهش سصودخالص و تصمیماتی برای افزایش سرمایه وچگونگی فروش محصولات شفاف سازی کرد.

به گزارش صدای بورس، شرکت اخشان خراسان (سهامی عام) سود انباشته قابل قبولی را دارا است و از محل سود انباشته این امر قابل انجام است ولی از روش محل تجدید ارزیابی با توجه به بالا بودن استهلاک دارایی های ثابت پس از تجدید ارزیابی این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست.

بر اساس این گزاش مدیرعامل شرکت اخشان خراسان با نماد اخشان در بورس فعالیت دارد؛ در یک کنفرانس خبری به سوالاتی به این شرح پاسخ داد و درباره پاره ای از موارد شفاف سازی کرد؛

۱- آیا شرکت از محل تجدید ارزیابی و یا سود انباشته برنامه ای جهت افزایش سرمایه دارد؟
شرکت اخشان خراسان (سهامی عام) سود انباشته قابل قبولی را دارا است و از محل سود انباشته این امر قابل انجام است ولی از روش محل تجدید ارزیابی با توجه به بالا بودن استهلاک دارایی های ثابت پس از تجدید ارزیابی این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست. لازم به ذکر است که انجام این افزایش سرمایه منوط به اخذ مجوزهای لازم و تصمیم گیری در مجمع عمومی است.
۲- با توجه به اینکه محصول یونجه نسبتا آب زیادی مصرف میکند این محصول برای تامین خوراک دام است ؟
برنامه کشت محصولات زراعی شرکت با توجه به منابع آب موجود و شرایط آب و هوایی کشور به صورت سالیانه تنظیم میشود ضمن اینکه برای بهره برداری بهینه از منابع آبی و افزایش راندمان آبیاری ، اغلب اراضی زیر کشت شرکت بصورت سیستم تحت فشار ( آبیاری قطره ای ) آبیاری می شود.

۳- دلیل کاهش سود خالص شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ نسبت به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را توضیح دهید؟
با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۷ تولید گوجه فرنگی به صورت مشارکتی با کشاورزان صورت می گرفته است به دلیل اینکه در سال بعد سهم و درصد مشارکت کشاورزان تغییر پیدا کرده است در نتیجه سود شرکت کاهش داشته است.
۴- پیش بینی بودجه ای که در امید نامه لحاظ شده است نسبت به صورتهای مالی ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ چند درصد محقف شده است ؟
با توجه به صورتهای مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۵ درصد از بودجه محقق گردیده است و امیدواریم که تا پایان سال رقم بودجه محقق شود.
۵- بزرگترین ریسک شرکت خشکسالی است چه برنامه ای در بلند مدت و میان مدت برای این ریسک دارید ؟
همه ما میدانیم خشکسالی کل کشور را فراگرفته است ولی به دقت این موضوع توسط شرکت رصد شده است و ۹ حلقه چاه شرکت که آبدهی مناسبی هم دارد برای بهینه نمودن آبیاری زمین های شرکت در نظر گرفته شده است هم چنین آبیاری زیر سطحی نیز انجام شده است و همچنین سدخاکی به مساحت ۵ هکتار اماده شده است برای استفاده از آبهای سطحی که در فصولی که بارندگی دارد آبگیری انجام می شود.
۶- برند شرکت در حوضه لبنیات چیست؟
برند شرکت در حوضه لبنیات پادارتوس میباشد . شرکت پادراتوس که توسط شرکت اخشان خراسان (سهامی عام خریداری شده یکی از خوشنام ترین برندها میباشد و ما سعی میکنیم این برند را بیشتر معرفی کنیم.

۷- حسابهای دریافتنی شرکت در ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ با رشد قابل توجهی مواجه شده است و همچنین از سویی شرکت ۱۱۰ میلیارد تومان سود سهام پرداختنی دارد که منابعی برای آن در نظر
گرفته نشده است منابع تامین کننده جهت پرداخت سود سهام از کدام محل تامین می شود؟
با توجه به اینکه فعالیت شرکت در زمینه کشاورزی میباشد بیشترین وصولی آن در نیمه دوم سال خواهد بود و ما مشکلی بابت تامین این ۱۱۰ میلیارد تومان نخواهیم داشت و همچنین بابت فعالیت های کشاورزی مبلغ ۱۶۱ میلیارد تومان وصولی خواهیم داشت.
۸- شرکت اخشان خراسان (سهامی عام چه سیاستهایی در تولید و فروش گندم در نظر دارد؟
تولید محصولات کشاورزی با توجه به شرایط خاص خود صورت میگیرد که بازار و شرایط اقلیمی به این هم تاثیر گذار است و در انتهای سال تصمیم گیری می شود.
۹- در مورد نرخ خرید گندم افشا شده در صورتهای مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ توضیح دهید؟
با توجه به اینکه نرخ خرید گندم ۳ نوع می با باشد که این قیمتها را دولت تعیین میکند که اعم از یارانه ای و غیره میباشد این نرخ افشا شده میانگین این اعداد می باشد.

۱۰ در گزارش ۶ ماهه ۱۴۰۱ تقریبا ۵۰ درصد مواد مصرفی گندم است دلیل آن را توضیح دهد؟
گندم مصرفی به عنوان ماده اولیه مصرفی در تولید آرد در کارخانه استفاده مصرفی در گزارش ۶ماهه منتهی به ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ افشا شده است
۱۱- آیا شرکت پادراتوس برای عرضه اولیه برنامه ریزی شده است؟
خیر تا کنون برنامه ای برای عرضه پادراتوس در نظر گرفته نشده است.
۱۲- با توجه به حاشیه سود کم شرکتهای لبنی سیاست تقسیم سود زیر مجموعه چگونه است؟

با توجه به سود قابل تقسیم سیاست تقسیم سود بین ۷۵ تا ۸۰ درصد برای شرکت های زیر مجموعه می باشد.
۱۳- مواد مصرفی به تفکیک در صورتهای مالی نمایش داده نشده است لطفا توضیح دهید؟
با توجه به اینکه صورتهای مالی طبق استاندارد حسابداری منتشر شده است و افشاییات بصورت کامل در یادداشت های پیوست انجام شده است لذا گزارشات تکمیلی در گزارش تفسیری مدیریت در سامانه کدال قابل ملاحظه است.
۱۴ - آیا شرکت در زمینه صادرات فعالیت خواهد داشت؟
صادرات و یا عدم صادرات محصولات شرکت بسته به شرایط اقتصادی کشور نرخ ارز و تورم و سایر مسایل مرتبط میباشد و در صورتی که منافع شرکت از محل صادرات تامین گردد قطعا صادرات در برنامه کاری شرکت قرار خواهد گرفت.
۱۵ نحوه عرضه سهام شرکت اخشان به چه صورت خواهد بود؟
این عرضه طبق مقررات شرکت فرابورس ایران عرضه خواهد شد.
۱۶- منابع حاصل از عرضه سهام در کجا سرمایه گذاری خواهد گردید؟
با توجه به تصمیمات سهامدار عمده این منابع به نفع فعالیتهای شرکت اخشان سرمایه گذاری خواهد شد.
کد خبر 486282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =