مردم فریب سیگنال فروشان بورسی را نخورند

رییس اداره پیشگیری از ناهنجاری‌ها و ارتقا سلامت بازار سرمایه گفت: اگر نام شرکت و یا نهادی در این سایت مشاهده نشود معنی و مفهوم آن این‌است که آن شرکت داری فعالیت غیر قانونی است.

به گزارش صدای بورس،محمدمهدی منتظری رییس اداره پیشگیری از ناهنجاری‌ها و ارتقا سلامت بازار سرمایه، در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد، بیان کرد: با گسترش ارتباطات مجازی، کلاهبرداران عمدتاً از طریق پیام‌رسان‌های خارجی و از طریق کانال‌های ارتباطی و بدون اینکه کاربران امکان مشاهده شماره تلفن را داشته باشند، به برقراری ارتباط اقدام می‌کنند. این افراد به‌صورت غیرقانونی با درج تصاویر مجوزهای نهادهای مالی به فریب مبادرت و مبالغ هنگفتی دریافت کرده‌اند؛ اما به منظور جلب اعتماد بیشتر و دریافت مبالغ بالاتر، غالباً پس‌از واریز یک مرحله سود، دسترسی کاربر را مسدود و از اعضای کانال، کلاهبرداری کرده‌اند.

منتظری با بیان اینکه اکثر کلاهبرداران از عناوین اشخاص و شرکت‌های دارای مجوز سو استفاده می‌کنند گفت‌: افراد زیادی به عنوان شاکی به دستگاه قضایی مراجعه و تشکیل پرونده داده‌اند و موضوع در حال پیگیری است.

منتظری با مهم خواندن بحث سواد رسانه‌ای وحصول اطمینان از روش‌های سرمایه‌گذاری به عموم مردم تاکید کرد تا از طریق سایت رسمی شرکت‌هایی که توسط سازمان بورس تأیید صلاحت شده و مجوز دریافت کرده‌اند، به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

او همچنین از مردم خواست تا از قرار دادن کد بورسی و دسترسی معاملات آنلاین خود به دیگران اجتناب کنند.

منتظری با اشاره به اینکه تمام نهادهای مالی تأیید صلاحیت شده و دارای مجوز از سازمان بورس در سایت cfi.seo.ir قابل مشاهده هستند، گفت: اگر نام شرکت و یا نهادی در این سایت مشاهده نشود معنی و مفهوم آن این ‌است که آن شرکت داری فعالیت غیر قانونی است.

منتظری در پایان از مردم خواست تا هوشیار باشند و فریب تصاویر منتشر شده از مجوز شرکت‌ها و همچنین انتشار تصاویری مبنی بر رضایت مشتری را نخورند.

منبع: مهر

کد خبر 486894

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رُخ پنهان ارز در بورس / اقبال بازار به تک سهم ها

    کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با «صدای بورس» مطرح کرد:

    رُخ پنهان ارز در بورس / اقبال بازار به تک سهم ها

    کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازارسرمایه نیازمند شفافیت اطلاعات و رانت زدایی است ، گفت: عملکرد بازار با توجه به افزایش ریسک های سیاسی و غیر سیستماتیک تا پایان سال غیر قابل پیش بینی است اما تک سهم ها بر مبنای حجمی که از کل بازار سرمایه دارند می توانند به صورت مقطعی به شاخص کل بازار کمک کنند.

  • نوسانات هیجانی ارز، کوتاه مدت است

    نوسانات هیجانی ارز، کوتاه مدت است

    عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه حمله تروریستی کرمان موجب شد تا با سوء استفاده دلالان و سوداگران، نرخ ارز افزایش یابد، گفت: این نوسان ناشی از هیجانی شدن بازار و جوسازی سودجویان بود که در کمتر از ۳ روز روند کاهشی خود را دوباره آغاز کرد.

  • ​قیمت نفت با سیگنال عربستان کاهش یافت

    ​قیمت نفت با سیگنال عربستان کاهش یافت

    قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا تحت تاثیر کاهش چشمگیر قیمت فروش نفت عربستان سعودی و افزایش تولید اوپک که نگرانی‌ها نسبت به تحولات ژئوپلیتیکی خاورمیانه را تحت الشعاع قرار داد، بیش از یک درصد سقوط کرد.

  • ثبات قیمت ارز و تاب‌آوری اقتصاد

    ثبات قیمت ارز و تاب‌آوری اقتصاد

    به گفته تحلیلگر مسائل اقتصادی شوک‌های موقت و بحران‌هایی که در ساحت سیاسی و اقتصادی کشور رخ می‌دهد، بیش از آنکه ناشی از سیاست‌های درونی و داخلی باشد، به نحوی برون‌زا بوده و بدون توجه به ساختارها بر اقتصاد کشور تحمیل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =