تداوم روند کاهشی قیمت مسکن با اجرای قوانین مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس، کاهش قیمت مسکن در ماه اخیر را ناشی از رکورد بازار و کاهش فعالیت سوداگران دانست و گفت: پیش بینی می‌شود در صورت اجرای دقیق قوانین مجلس در حوزه مسکن و افزایش سرعت ساخت و سازها، شاهد تداوم روند کاهشی قیمت مسکن خواهیم بود.

به گزارش صدای بورس، اقبال شاکری در رابطه با گزارش مرکز آمار از وضعیت بازار مسکن مبنی بر کاهش حدود ۳ درصدی قیمت خانه نسبت به ماه گذشته، گفت: یکی از دلایل کاهش قیمت مسکن، وجود رکود در معاملات بازار است که بخشی از آن ناشی از کاهش فعالیت سوداگران در ساخت و سازها و اجرای قوانین در حوزه اجازه وساماندهی معاملات بوده که تاحدی موجب کاهش حضور دلالان در بازار شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس عنوان کرد: یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند به تداوم روند کاهش قیمت مسکن کمک کند، افزایش سرعت ساخت و ساز مسکن و تحقق برنامه‌های طرح نهضت ملی مسکن است. همچنین دولت باید قوانین حوزه مسکن مانند مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر سوداگری مسکن و قانون جهش تولید مسکن را با جدیت اجرایی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: بی‌تردید اجرای قانون مالیات بر معاملات مکرر مسکن و مصوبه کنترل بازار اجاره بها املاک مسکونی پس از تایید نهایی شورای نگهبان می‌تواند موجب تداوم روند کاهشی قیمت مسکن شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 487647

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =