تنظیم قرارداد بین موجر و مستاجر رایگان شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس در این وزارتخانه گفت: این سامانه بدون دریافت هیچ وجهی از موجر و مستاجر با هدف تنظیم قرارداد راه اندازی شده که تاکنون حدود ۶۰ هزار قرارداد با دریافت کد رهگیری ثبت شده است.

به گزارش صدای بورس، مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به راه اندازی سامانه خودنویس در این وزارتخانه افزود: این سامانه مدت‌ها پیش شروع به کار کرده است و اخیرا به خودنویس تغییر نام داد که پیش از این به نام سامانه قراردادهای اجاره بود تا به صورت رایگان، موجر و مستاجر بتوانند قراردادهایی بین یکدیگر تنظیم کنند و شاهدان هم امضاء کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این سامانه بدون دریافت هیچ وجهی از طرفین فعالیت لازم را انجام می‌دهد، افزود: این قراردادها در شورای حل اختلاف معتبر است و قابل استناد بوده و تا امروز حدود ۶۰ هزار قرارداد با دریافت کد رهگیری ثبت شد و کاملا معتبر در نظام معاملات مسکن جاری است.

منبع: ایرنا

کد خبر 487673

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آیا نرخ تورم اجاره‌خانه واقعا کاهش یافته؟

    آیا نرخ تورم اجاره‌خانه واقعا کاهش یافته؟

    طبق آمار رسمی، تورم اجاره در آذرماه به پایین‌ترین نرخ از ابتدای ۱۴۰۲ رسید. ماه گذشته اجاره‌بها ۵۰درصد نسبت به آذر پارسال جهش کرد. این رشد، برای مستاجرها، غیرقابل قبول (تحمل) است؛ اما شدت جهش در تابستان، بیشتر از این بود.

  • ثبت ۵۵هزار قرارداد رایگان اجاره در سامانه معاملات املاک

    ثبت ۵۵هزار قرارداد رایگان اجاره در سامانه معاملات املاک

    درحالی خرداد امسال ۲۳هزار قرارداد اجاره در سامانه املاک و مستغلات ثبت شده بود که طی۷ ماه اخیر قراردادهای اجاره به حدود ۵۵هزار فقره افزایش یافته است.

  • شایعه‌سازان مالیات طلا از شفافیت ترسیدند

    شایعه‌سازان مالیات طلا از شفافیت ترسیدند

    رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: در قانون پایانه‌های فروشگاهی سامانه مودیان مقرر شد تا طلافروشان فاکتور الکترونیک ارائه کنند تا مالیات‌شان بر اساس اجرت و حق‌العمل محاسبه شود.

  • دولت با افزایش وام ودیعه مسکن صورت مسئله را پاک کرد

    دولت با افزایش وام ودیعه مسکن صورت مسئله را پاک کرد

    مهراندیش اظهار کرد: با رشد قیمت مسکن و در پی افزایش میزان اجاره‌بها، چنین ارقامی پوشش خوبی محسوب نمی شوند. به هرحال شورای پول و اعتبار با مضاعف شدن وام ودیعه مسکن موافقت کرده و این امر تا اندازه‌ای به سود مستاجران تمام خواهد شد.‌

  • زمین‌های بایر و رها شده مشمول مالیات می‌شوند

    زمین‌های بایر و رها شده مشمول مالیات می‌شوند

    عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تصویب طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در صحن علنی و رفع ایرادات شورای نگهبان، گفـت:این طرح کوتاه مدت و تنظیم گر بوده که به دلیل ویژگی‌های جدیدش دست سودگران را از این بازار کوتاه می‌کند.

  • جزئیات ۱۰ سند همکاری بین ایران و ترکیه

    جزئیات ۱۰ سند همکاری بین ایران و ترکیه

    وزیر راه و شهرسازی گفت: گفتگوی رؤسای جمهور دو کشور در حوزه اقتصادی در قالب ۱۰ سند همکاری که به امضای مقام‌های دو کشور رسید، صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =