بانک کار آفرین از پلتفرم «های بانک» رونمایی کرد

معاون مدیر عامل بانک کار آفرین گفت:پروژه دیتا سنتر جدیدی را در پلتفرم «های بانک» استارت زده ایم که امیدواریم با همکاری بانک تا پایان فروردین ١۴٠٣ از آن رونمایی کنیم.

به گزارش «صدای بورس»، علی اصغر تقوی، معاون مدیرعامل بانک کارآفرین به پروژه «های بانک» اشاره کرد و گفت: این پروژه از ابتدای سال جاری به‌صورت فشرده آغاز شد و پس از طی مراحل تحلیل شکاف، بومی‌سازی، آماده‌سازی زیرساخت و استقرار سامانه‌ها و آموزش کاربران، درنهایت با مهاجرت داده و بهره‌برداری کامل در تاریخ ۲۲ دی‌ماه به سرانجام رسید. همچنین به‌منظور کاهش ریسک‌های احتمالی، خدمات بانک با اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان، از عصر روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه قطع و فرایند استخراج داده‌ها و مهاجرت به سامانه‌های جدید آغاز شد.

وی افزود: آموزش پرسنل بحث کلیدی بود تا بتوانیم اطلاعات و داده ها را به صورت سالم و صحیح در سامانه های جدید بارگزاری کنیم. اصلی ترین موضوع این مهاجرت انتخاب این پلتفرم توسط بدنه اصلی بانک بود. تلاش بر این است تا شماره سپرده مشتریان ثابت بماند، حتی رمز اول مشتریان ثابت است و هیچ مشکلی مشتریان را تهدید نمی‌کند.

تقوی در رابطه با رونمایی از پلتفرم «های بانک» در نسخه های مختلف گفت: در حال حاضر تمامی خدمات پلتفرم «های بانک» به عنوان تنها پلتفرم بانک دیجیتال انجام می‌شود. بانک کار آفرین توانست سامانه های موازی را حذف کند که این امر به بهبود در بهره برداری کمک بسزایی کرد. همچنین پلتفرم دیجیتال «های بانک» را در نسخه وب و اندروید رونمایی کنیم.

معاون مدیر بانک کارآفرین تصریح کرد: این پروژه با نظارت و همکاری ١١ کارگروه انجام شد. علاوه بر این فعالیت هایی در حوزه تولیدات چند رسانه ای انجام و در اختیار شعب قرار داده‌ایم و برای متصل شدن «های بانک» به بانک ها بیش از ١٢٠ سرویس تامین شد.

تقوی ادامه داد: با توجه به درایت بانک کارآفرین، پروژه دیتا سنتر جدیدی را در پلتفرم «های بانک» استارت زده ایم که امیدواریم با همکاری بانک تا پایان فروردین ١۴٠٣ از آن رونمایی کنیم.

معاون مدیر عامل بانک کار آفرین به تحریم های گذشته و مشکلات پلتفرم های سابق اشاره کرد و گفت: با توجه به تحریم ها مشکلاتی در بروز رسانی پلتفرم های قدیمی وجود داشت. در همین راستا core جدیدی با همکاری داتین انجام شد و این پلتفرم و زیر ساخت راه اندازی شد. بنابراین از لحاظ فنی قابلیت های بالایی با پلتفرم برای ما تامین شد. این مهاجرت از لحاظ big bang بوده و به صورت مستقل است.

وی در پایان گفت: به دلیل محدودیت هایی که در لایه دیجیتال وجود داشت احتمال همکاری با فینتک ها وجود نداشت که بعد از این مهاجرت این رویکرد ها به سمت پیشرفت خواهد رفت. از برنامه های آتی سال آینده میتوان به طرح ریزی اکوسیستم بانک کار آفرین اشاره کرد. همچنین حمایت از دانش بنیان ها توسط بانک کار آفرین به خوبی انجام شده و حمایت خود را از شرکت های دانش بنیان انجام خواهیم داد.

کد خبر 488435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =