۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
ومدیر گزارش کنترل داخلی منتشر کرد

گزارش کنترل های داخلی در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ شرکت ومدیر منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری در راستای اجرای دستورالعمل کنترل‌های داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار، تهیه شده است و محدود به کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ گزارش داد.

بر اساس گزارش کنترل های داخلی در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری که با نماد ومدیر در بورس فعالیت دارد؛

دوره مورد گزارش و دامنه گزارش
این گزارش در راستای اجرای دستورالعمل کنترل‌های داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار، تهیه شده است و محدود به کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ است.
مسئولیت هیات‌مدیره در قبال کنترل‌های داخلی
مسئولیت استقرار و بکارگیری کنترل‌های داخلی مناسب و اثربخش، به منظور دستیابی به اطمینان معقول نسبت به قابلیت اتکا و به‌موقع بودن گزارشگری مالی، افشای مناسب و کامل اطلاعات اشخاص وابسته، پیشگیری و کشف به‌موقع تقلب‌ها و سایر تحریف های بااهمیت در گزارشگری مالی، نگهداری مستندات مناسب در خصوص معاملات و رویدادها، منطقی بودن اطلاعات مالی پیش‌بینی شده، مقایسه عملکرد واقعی با بودجه و افشای کامل دلایل مغایرت بااهمیت و افشای فوری اطلاعات مهم با هیئت‌مدیره می‌باشد. همچنین، مسئولیت ارزیابی و گزارشگری کنترلهای داخلی مذکور بر عهده هیات‌مدیره است.
چارچوب کنترل های داخلی
شرکت، مدیریت ریسک و کنترل داخلی را در فرآیند کسب و کار خود یکپارچه نموده و اجزای چارچوب کنترل داخلی شامل محیط کنترلی، ارزیابی ریسک، فعالیت‌های کنترلی، اطلاعات، ارتباطات و نظارت را مطابق با مفاد دستورالعمل کنترل داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار، طراحی، مستقر و اجرا نموده است. سامانه کنترل داخلی، صرف نظر از نوع طراحی آن، به دلیل محدودیتهای ذاتی خود ممکن است نتواند از تحریف ها پیشگیری یا آنها را کشف کند. با این حال اطمینان معقولی را نسبت به تهیه و ارایه گزارشهای مالی به‌موقع و قابل اتکا فراهم می‌آورد.

ارزیابی کنترل داخلی
هیات‌مدیره شرکت، اثربخشی کنترلهای داخلی حاکم بر گزارشگری مالی را در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ارزیابی کرده است. در فرآیند ارزیابی مزبور، از معیارهای ذکرشده در فصل دوم دستورالعمل کنترل های داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار استفاده شده است.

همچنین با استناد به مفاد ماده ۱۵ دستورالعمل کنترل های داخلی ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، ارزیابی و اظهارنظر نسبت به کنترل های داخلی شرکت های فرعی نیز به عهده هیئت مدیره شرکت اصلی می باشد و اقدامات مقتضی جهت ارزیابی فعالیت های انجام شده توسط کمیته حسابرسی و حسابرس داخلی و همچنین ایجاد هماهنگی در این خصوص، انجام شده که منجر به کسب شواهد لازم برای اظهارنظر نسبت به کنترل های داخلی شرکت های فرعی نیز شده است
‌ارائه توضیحات درخصوص ارزیابی کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی در شرکت‌های فرعی

اظهارنظر هیات مدیره
عدم وجود ضعف با اهمیت در کنترل های داخلی
بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، هیئت‌ مدیره معتقد است که کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی شرکت در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ اطمینان معقولی از دستیابی به اهداف شرکت می‌دهد و بر اساس معیارهای یاد شده، اثربخش بوده است.
شایان ذکر است، عدم توافق با اهمیتی بین کمیته حسابرسی و هیئت‌ مدیره درخصوص کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی وجود ندارد.

بر اساس ارزیابی های انجام شده، هیات مدیره معتقد است کنترل های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی شرکت های فرعی در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ اطمینان معقولی از دستیابی به اهداف شرکت های فرعی می دهد و بر اساس معیارهای یاد شده، اثربخش بوده است.
‌ارائه توضیحات درخصوص اظهار نظر هیئت مدیره نسبت به کنترل‌های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی در شرکت‌های فرعی است.

کد خبر 492913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =