استقلال را با انبوهی از بدهی به هلدینگ خلیج فارس قالب کردند

خاقانی گفت: در قدم اول سعی کردند، صندوق را زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی ببرند، اما چون به دلیل اعتراض های وسیع نتوانستند، از طریق باشگاه های ورزشی وارد شده اند تا با دارایی نفت بدهی دولت را بپردازند.

به گزارش صدای بورس،محمود خاقانی، کارشناس انرژی با اشاره به واگذاری مالکیت باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: یکی از کارکنان صنعت نفت که در حال حاضر سمت معاون وزارت را عهده دار است، در اقدام هماهنگ با یک گروه و باند سیاسی که الان در حمرانی حاکم حضور دارند، به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده و اینطور مطرح کرده است که صندوق بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان شرکت نفت شرکتی خصوصی نیست و دولتی است. متاسفانه دیوان عدالت اداری هم به نفع ایشان رای صادر کرد و چند تن از وزیران را به عضویت هیئت مدیره این صندوق درآوردند. آنهم در حالی که در طول ۱۰۰ سال تاریخ صنعت نفت، این صندوق خصوصی بود و دارایی هایی زیادی داشت که بخش مهمی از اموال در دولت های نهم و دهم متاسفانه حیف و میل شد.


مدیرکل پیشین وزارت نفت در ادامه گفت: صندوق بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان شرکت نفت سهام دار عمده هلدینگ خلیج فارس است و به همین دلیل باشگاه استقلال را که هزاران میلیارد تومان بدهی دارد را به هلدینگ قالب کردند. آنهم در حالیکه در اساسنامه هلدینگ مالک شدن بر اینگونه باشگاه های ورزشی نیامده است. نگرانی ای که شاغلین و بازنشسته های نفت دارند، این است که اکثر شرکت هایی که صندوق بازنشستگی نفت در آنها سهام دار است، به این شکل دارایی های صندوق را بابت بدهی های دولت چپاول می کنند. البته در قدم اول سعی کردند، صندوق را زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی ببرند، اما چون به دلیل اعتراض های وسیع نتوانستند، از طریق باشگاه های ورزشی وارد شده اند تا با دارایی نفت بدهی دولت را بپردازند.
خاقانی در پایان گفت: یکی از مشکلات ایران این است که فرصت ها را به تهدید تبدیل می کنیم. در واقع اینکه دارایی های صندوق شرکت نفت به این دلیل صرف پرداخت بدهی های دولت می شود که اساسا اداره امور در عهده تعدادی فاقد صلاحیت قرار دارد.

منبع:نفت ما

کد خبر 493969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =