۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
دو صنعت بورسی «سرخابی» شدند

در پی خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی پتروشیمی ها و بانک ها ابهامات زیادی مبنی بر واقعی بودن این واگذاری برای مردم ایجادشده است در این زمینه مدیرعامل سبدگردان نیکان به شکل واگذاری ایراد وارد کرد.

فردین آقا بزرگی مدیر عامل سبدگردان نیکان در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال،گفت:واگذاری سرخابی ها مربوط به بیش از ٨۵ درصد از سهام این دو باشگاه بود. کنسرسیومی برای خریدار باشگاه استقلال از هلدینگ خلیج فارس و پرسپولیس از سوی بانک ها لحاظ شده است.

وی به ساختار خریداران این دو باشگاه اشاره کرد و ادامه داد: بانک هایی که شکل آن ها از لحاظ ساختاری خصوصی است اما اساسا انتخاب مدیران در این بانک ها و حتی گروه هلدینگ خلیج فارس به طور غیر مستقیم توسط دولت انتخاب می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر فرض را بر این اساس بگذاریم که به منظور افزایش بهره‌وری و کارایی و خروج از ساختار وضعیت مالی نابسامان فعلی این فرایند برای استقلال و پرسپولیس صورت گرفته است ، این امکان وجود داشت که تاثیر گذار باشد و اگر به بخش خصوصی سازی واقعی در رقابتی منصفانه و سالم و بدون دخالت دستوری نگاهی بیندازیم مسلما نتیجه آن فرق می‌کرد.

مدیر عامل سبدگردان نیکان تصریح کرد: ظاهر اصلی این خصوصی سازی ها از نگاه قانونی درست است و مورد تایید فدراسیون ها و AFC بود که اسم خصوصی سازی برای باشگاه ها در نظر گرفته شود. اما نکته مهم و قابل توجه در این واگذاری تناقض آشکاری در اجرای بند ۴۴ اصل قانون اساسی است و به نظر می رسد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و متاسفانه کارنامه خوبی در زمینه خصوصی سازی و اقتصاد تاکنون در کشور شاهد نبوده ایم.

کد خبر 494027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =