دستمزد کارگران از تورم عقب مانده است

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان گفت: همه کارگران در شرایط بد معیشتی قرار دارند که کمتر کسی سراغ آن‌ها را می‌گیرد و همه می‌دانیم که افزایش دستمزد کارگران عقب‌تر از رشد تورم است.

به گزارش صدای بورس،جواد کمیزی گفت: متاسفانه معیشت کارگران اصلا خوب نیست و دستمزد آنها برای سالجاری نسبت به تورم به صورت مناسب افزایش پیدا نکرد.

وی ادامه داد: حفظ قدرت خرید کارگران باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد و مزد با لحاظ کردن تورم واقعی تعیین شود که همسان با رشد سبد معشیت باشد. اما باز هم امسال این اتفاق نیفتاد. چندین بار مزد منطقه‌ای مطرح شد که این موضوع به نفع کارگران نخواهد بود.

کمیزی بیان کرد: اکثر کارگران مستاجر هستند که به علت تورم ودیعه مسکن به شدت افزایش پیدا کرده است. مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌دانند که با وام مسکن هم این مشکل حل نخواهد شد.

وی گفت: اکثر کارگران فرزند مدرسه‌ای دارند و بیشتر آن‌ها بیمه ندارند و تورم در جامعه رو به افزایش است و با این دستمزد اندک دیگر نمی‌توانند زندگی کنند.

وی افزود: متاسفانه مسئولان در آستانه هفته کارگر به فکر جامعه کارگری افتاده و معمولا برنامه‌هایی هم برای رضایتمندی آن‌ها برپا می‌کنند و مشکلات را پیگیری می‌کنند. ولی تجربه نشان داده است که در پایان این هفته مشکلات کارگران و پیگیری‌های مسئولین برای یکسال دیگر به فراموشی سپرده می‌شود.

وی اظهار کرد: ما از مسئولین می‌خواهیم که با کارگران دیدار و جلساتی با آن‌ها برگزار کنند و حرف‌های آن‌ها را بشنوند و مشکلات آن‌ها را در جهت رضایتمندی و اعتماد برطرف کنند.

منبع : ایلنا

کد خبر 494218

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!

    اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!

    بازنشستگان از مذاکرات با مسئولان تأمین اجتماعی در خصوص ضرورت افزایش منطقی حقوق آنها خبر داده. یک عضو کانون عالی بازنشستگان کشور می‌گوید: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵روز را می‌دهد، این درحالی است که اختلاف فاحشی با پرداختی سایر بازنشستگان دارند.

  • سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در پرداخت تسهیلات مسکن +جدول

    سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در پرداخت تسهیلات مسکن +جدول

    تازه‌ترین آمار از عملکرد نظام بانکی در طرح نهضت ملی مسکن نشان می‌دهد؛ همچنان ۱۸ بانک تا ۳۱ فروردین سال جاری یک ریال هم به این طرح تسهیلات پرداخت نکرده‌اند.

  • شیر و ماست هم از سبد غذایی خانوار حذف شد

    شیر و ماست هم از سبد غذایی خانوار حذف شد

    کاهش قدرت خرید اقلام خوراکی از گوشت قرمز به لبنیات رسیده و بر اساس آمارهای فائو در سال ۲۰۲۳ تولید شیر و محصولات لبنی در ایران ۲۶۸ هزار تن کاهش پیدا کرده است. این در حالیست که صادرات همین محصولات ۴۲ درصد رشد داشته است.

  • سقف وام بازنشستگان افزایش یافت

    سقف وام بازنشستگان افزایش یافت

    مدیرعامل بانک رفاه گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم که هر یک از این افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =