۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
راست و دروغ

کسب‌وکار کثیف تولید اطلاعات نادرست چگونه کار می‌کند؟ چگونه باید با آن مقابله کرد؟ فریبکاری در حال افزایش است و تولید دروغ آسان‌تر شده است.

به گزارش صدای بورس، نشریه «اکونومیست» در تازه‌ترین شماره خود با تأکید بر ضرورت شناسایی آناتومی تبلیغات دروغ نوشت: آیا می‌دانستید عامل آتش‌سوزی مهیب سال گذشته در هاوایی، یک سلاح سری ارتش آمریکا بود و سازمان‌های مردم‌نهاد آمریکایی عامل انتشار تب دنگو در آفریقا بودند و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در آهنگ جدید ماهندرا کاپور (خواننده هندی که سال ۲۰۰۸ درگذشت!) مورد تأیید قرار گرفته است؟

همه این اخبار ساختگی و نمونه‌هایی از اطلاعات نادرست برای فریبکاری هستند. این دروغ‌ها از طریق تبلیغات پیچیده در سراسر جهان منتشر می‌شوند. ابزارهای هوش مصنوعی و شبکه‌های پیچیده رسانه‌های اجتماعی با اشتراک‌گذاری عکس، ویدئو و صدا، نقش مهمی در انتشار این اخبار دارند. در این موارد، تشخیص راست و دروغ بسیار دشوار است. امسال که در نیمی از جهان انتخابات مختلف برگزار می‌شود، این ترس وجود دارد که انتشار اطلاعات نادرست دردسرساز شود.

راست و دروغ

کد خبر 495078

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هوش جهانی!

    اکونومیست

    هوش جهانی!

    امروزه مردم بسیار باهوش‌تر از نسل‌های پیشین هستند و مجله «اکونومیست» در تازه‌ترین شماره خود به بررسی موضوع افزایش هوش بشر پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =