۲۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
هوش جهانی!

امروزه مردم بسیار باهوش‌تر از نسل‌های پیشین هستند و مجله «اکونومیست» در تازه‌ترین شماره خود به بررسی موضوع افزایش هوش بشر پرداخته است.

به گزارش صدای بورس، مجله «اکونومیست» در تازه‌ترین شماره خود به بررسی موضوع افزایش هوش بشر در دهه‌های اخیر و پیش‌بینی تداوم آن در نسل‌های آینده پرداخته و نوشته است: پژوهش از ۷۲ کشور جهان نشان می‌دهد که در فاصله بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۰ میزان ضریب هوشی در هر دهه ۲.۲ واحد افزایش یافته است.

این تغییر شگفت‌انگیز به «اثر فلین» شهرت یافته است. جیمز فلین، دانشمندی بود که نخستین بار متوجه این موضوع شد. این کشف ابتدا فلین را گیج و دستپاچه کرد. میلیون‌ها سال طول کشید تا مغز انسان تکامل پیدا کند. حال چگونه طی چند دهه با این سرعت زیاد توسعه یافته است؟ پاسخ در بهتر شدن تغذیه و تحریک ذهنی نهفته است. همانگونه که عضلات برای قویتر شدن نیاز به غذا و ورزش دارند، مغز انسان برای رشد و توسعه نیز نیازمند تغذیه مناسب و فعالیت است. امروز کودکان از تغذیه مناسب‌تری نسبت به گذشته برخوردارند.

هوش جهانی!

کد خبر 499581

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بحران فرانسوی

    اکونومیست

    بحران فرانسوی

    ائتلاف امانوئل مکرون با بحران ویرانگری مواجه است و این احتمال وجود دارد که او هر چه را در چند سال گذشته به دست‌ آورده، از دست بدهد.

  • طلوع عصر «خورشیدی»

    اکونومیست

    طلوع عصر «خورشیدی»

    رشد چشمگیر صنعت برق خورشیدی به سرعت در حال تغییر چهره جهان است. این منبع انرژی که هر چه بیشتر مصرف کنید، ارزانتر می‌شود، نقطه عطفی در تاریخ صنعت جهان به شمار می‌رود و طلیعه چهارمین انقلاب صنعتی است.

  • خیزش علم چینی

    اکونومیست

    خیزش علم چینی

    سطح علوم کشور چین به کلاس جهانی رسیده است. اما آیا باید از این اتفاق استقبال کرد یا نگرانش بود؟

  • پیروزی دموکراسی

    اکونومیست

    پیروزی دموکراسی

    نتیجه شوک‌آور انتخابات اخیر هند، آینده این کشور را تغییر خواهد داد. در این انتخابات، حزب نخست‌وزیر نارندرا مودی نتوانست به موفقیت چندانی دست یابد.

  • زنان قدرتمند اروپا

    اکونومیست

    زنان قدرتمند اروپا

    در این جهان پرخطر، اروپای پیر خود را در وضعیتی هشداردهنده می‌بیند.

  • دیکتاتورمآبی؟

    اکونومیست

    دیکتاتورمآبی؟

    آمریکا چطور به این روز افتاد؟ «اکونومیست» در مطلبی به این پرسش پرداخته است.

  • نظم نوین اقتصادی

    اکونومیست

    نظم نوین اقتصادی

    نظم اقتصادی قدیمی جهان در حال فروپاشی است و احتمالا دل منتقدان برایش تنگ خواهد شد. سیستم مالی امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده، هر چند با ریسک‌هایی مواجه است.

  • راست و دروغ

    اکونومیست

    راست و دروغ

    کسب‌وکار کثیف تولید اطلاعات نادرست چگونه کار می‌کند؟ چگونه باید با آن مقابله کرد؟ فریبکاری در حال افزایش است و تولید دروغ آسان‌تر شده است.

  • پنج ریسک بزرگ

    اکونومیست

    پنج ریسک بزرگ

    این روزها، تنش‌های ژئوپلیتیک و مشکلات اقتصادی، در سراسر جهان کسب‌وکارها را تهدید می‌کنند. واحد اطلاعات نشریه «اکونومیست» (EIU) در گزارشی به معرفی پنج ریسک بزرگی که فعالیت‌های اقتصادی جهان را تهدید می‌کنند، پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =