۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
پیروزی دموکراسی

نتیجه شوک‌آور انتخابات اخیر هند، آینده این کشور را تغییر خواهد داد. در این انتخابات، حزب نخست‌وزیر نارندرا مودی نتوانست به موفقیت چندانی دست یابد.

به گزارش صدای بورس، مجله «اکونومیست» در شماره اخیر خود به بررسی این موضوع در چند یادداشت پرداخته و نوشته است: نتیجه بزرگترین انتخابات جهان نشان داد که چگونه دموکراسی می‌تواند سیاستمداران خودخواه و دست‌نیافتنی را ادب کند و با تحدید تمرکز قدرت آنان، آینده یک کشور را تغییر دهد.

بر این اساس، نارندرا مودی پس از یک دهه حضور قدرتمند در عرصه حاکمیت با پیروزی نه چندان دلچسبی در انتخابات سراسری مواجه شد و به بیان دیگر، سیلی محکمی از دموکراسی خورد. در انتخابات ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) روشن شد که حزب او اکثریت پارلمان را از دست داده و ناچار است به تشکیل دولت ائتلافی تن دهد. نتیجه این انتخابات برنامه‌های مودی برای بازسازی هند را تا اندازه‌ای مختل خواهد کرد. از سویی، این اتفاق موجب شد تا ریسک غلتیدن هند به دامن خودکامگی را کاهش دهد.

پیروزی دموکراسی

کد خبر 497280

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هوش جهانی!

    اکونومیست

    هوش جهانی!

    امروزه مردم بسیار باهوش‌تر از نسل‌های پیشین هستند و مجله «اکونومیست» در تازه‌ترین شماره خود به بررسی موضوع افزایش هوش بشر پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =