۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
دیکتاتورمآبی؟

آمریکا چطور به این روز افتاد؟ «اکونومیست» در مطلبی به این پرسش پرداخته است.

به گزارش صدای بورس، پس از پیروزی در جنگ سرد، الگوی آمریکایی بی‌رقیب و هجوم‌ناپذیر به نظر می‌رسید. اما یک نسل بعد، خود آمریکاییان در حال از دست دادن اعتمادشان به این الگو هستند.

جنگ‌افروزی‌های بی‌فایده، بحران مالی و فساد نهادی به آزاد شدن وحشیگری در عرصه سیاست آمریکا منجر شده که نشانه‌های آن را می‌توان در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کرد. مردم آمریکا شاهد این هستند که رهبرانشان زبان به تقبیح دموکراسی این کشور پرداخته‌اند؛ دیده‌اند که شهروندان از انتقال قدرت از یک دولت به دولت بعدی جلوگیری کرده‌اند؛ همچنین دلایل خوبی دارند که از میزان حمایت حکومت‌شان از آنها در برابر خودکامگان جهان تعجب کنند. قانون اساسی آمریکا آسیب‌پذیر است، به طوری که می‌توان بدون نقض آن، دیکتاتوری به راه انداخت. این قانون اساسی آنقدر حفره دارد که یک ارتش می‌تواند داخل آن رژه برود. به عنوان یک کشور جوان، آمریکا نه تنها درباره استبداد داخلی بلکه در مورد دشمنان خارجی قدرتمند نیز نگران است.

دیکتاتورمآبی؟

کد خبر 495905

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هوش جهانی!

    اکونومیست

    هوش جهانی!

    امروزه مردم بسیار باهوش‌تر از نسل‌های پیشین هستند و مجله «اکونومیست» در تازه‌ترین شماره خود به بررسی موضوع افزایش هوش بشر پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =