۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
قاتلان آمریکایی

در مقایسه با کشورهای ثروتمند، جاده‌های آمریکا تقریبا دوبرابر خطرناک‌تر هستند.

به گزارش صدای بورس، نشریه «اکونومیست» در تازه‌ترین شماره خود با نقش یک خودروی غول‌آسا بر روی جلد به بررسی این موضوع پرداخته و نوشته است: دفعه بعد که در ترافیک گرفتار شدید، اطراف‌تان را خوب نگاه کنید؛ به خودروها نه، به مسافران نگاه کنید. اگر در آمریکا زندگی می‌کنید، این احتمال وجود دارد که یک نفر از میان ۷۵ مسافری که مشاهده می‌کنید، در تصادف جاده‌ای کشته شوند.

هر جای آمریکا که باشید، احتمال زنده ماندن سرنشینان خودروهای بزرگ SUV یا پیک‌آپ در تصادفات بیشتر است. اما وزن این خودروها موضوع مهمی است چرا که جاده‌ها را برای دیگران خطرناک‌تر می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهند، در آمریکا حفظ جان هر یک درصد سرنشینان چنین خودروهایی به بهای جان بیش از ۱۲ سرنشین خودروهای کوچکتر تمام می‌شود. هر سال نزدیک به ۴۰ هزار آمریکایی در تصادفات خودرویی کشته می‌شوند. جاده‌های این کشور دوبرابر خطرناک‌تر از جاده‌ها در دیگر کشورهای ثروتمند است. آمار مرگ‌ومیر جاده‌ای آمریکا در دهه گذشته سیر صعودی داشته است.

قاتلان آمریکایی

کد خبر 503539

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • به سوی ناکجا

    اکونومیست

    به سوی ناکجا

    نامزد اصلی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ معاون اول خود را معرفی کرد.

  • هوش جهانی!

    اکونومیست

    هوش جهانی!

    امروزه مردم بسیار باهوش‌تر از نسل‌های پیشین هستند و مجله «اکونومیست» در تازه‌ترین شماره خود به بررسی موضوع افزایش هوش بشر پرداخته است.

  • بحران فرانسوی

    اکونومیست

    بحران فرانسوی

    ائتلاف امانوئل مکرون با بحران ویرانگری مواجه است و این احتمال وجود دارد که او هر چه را در چند سال گذشته به دست‌ آورده، از دست بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =