۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۹
پنج ریسک بزرگ

این روزها، تنش‌های ژئوپلیتیک و مشکلات اقتصادی، در سراسر جهان کسب‌وکارها را تهدید می‌کنند. واحد اطلاعات نشریه «اکونومیست» (EIU) در گزارشی به معرفی پنج ریسک بزرگی که فعالیت‌های اقتصادی جهان را تهدید می‌کنند، پرداخته است.

به گزارش صدای بورس، در این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد، دونالد ترامپ نامزد اصلی و نهایی جمهوریخواهان در انتخابات نوامبر امسال باشد.

اما بازگشت ترامپ به کاخ سفید موجب اخلال در روند تجارت جهانی و به هم خوردن اتحاد امنیتی آمریکا با دیگر کشورها خواهد شد. در واقع، او کسی است که سیاست‌های آمریکا در حوزه روابط خارجی، تجارت، انرژی، مهاجرت، معاهدات اقلیمی و کمک‌های خارجی را تغییر خواهد داد. ریسک دوم، پرداخت یارانه‌های کلان به فناوری سبز است که ممکن است به جنگ تجاری جهانی منجر شود. ریسک سوم که به تغییرات آب‌وهوایی مربوط می‌شود، قادر است به بروز اختلال در روند زنجیره عرضه جهانی بینجامد. تلاش چین برای الحاق تایوان به خاک خود و تداوم تنش در غزه هم چهارمین و پنجمین ریسک بزرگی هستند که جهان را تهدید می‌کنند.

پنج ریسک بزرگ

کد خبر 494626

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هوش جهانی!

    اکونومیست

    هوش جهانی!

    امروزه مردم بسیار باهوش‌تر از نسل‌های پیشین هستند و مجله «اکونومیست» در تازه‌ترین شماره خود به بررسی موضوع افزایش هوش بشر پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =