هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه مقابله با دلالان است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هدف اصلی طرح مالیات بر عایدی سرمایه مقابله با دلالان ارز، طلا، مسکن و خودرو است.

به گزارش صدای بورس،اصغر سلیمی با اشاره به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی گفت: مالیات به عنوان قانون پایدار و منبع درآمدی دولت‌ها در بسیاری از کشورها به شمار می‌رود که تبدیل به یک فرهنگ شده است.

وی ادامه داد: خیلی از مشاغل با استفاده از منابع ملی کشور همچون آب، برق و گاز آن هم با قیمت پایین درآمدهایی کسب کرده، اما مالیات پرداخت نمی‌کنند؛ مالیاتی که برای مردم و بهبود وضعیت زیرساخت‌های کشور هزینه می‌شود.
این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: البته ظاهرا کارگران و کارمندان به موقع و به صورت شفاف مالیات پرداخت می‌کنند و این شامل افراد با درآمدهای خاص نمی‌شود، لذا باید کاری شود که شاهد شفافیت مالیاتی باشیم.

سلیمی اضافه کرد: در همین راستا مجلس طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کرد که چندی قبل ایرادات شورای نگهبان نیز رفع شد. اجرای درست این طرح باعث مقابله با سوداگری و دلال بازی می‌شود، چون اساسا هدف اصلی این طرح مقابله با دلالان است، پس مردم نباید نگرانی از اجرای این قانون داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی چهار بازار هدف این قانون یعنی طلا، ارز، خودرو و مسکن ساماندهی شده و دلالان این حوزه مجبور به پرداخت مالیات شوند، عملا مردم نیز سرمایه هایشان را به بخش تولید تزریق کرده و یا در سایر بازارهای موازی همچون بورس می‌برند.

منبع: فارس

کد خبر 495671

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • معاملات سرپایی مسکن در منطقه ۲۲ تهران!

    معاملات سرپایی مسکن در منطقه ۲۲ تهران!

    نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: امروز شاهد معاملات سرپایی در بازار مسکن هستیم بطوریکه افرادی بدون داشتن هیچ مجوزی و حتی بدون داشتن مکان فیزیکی بر روی چهارپایه‌ای در منطقه ۲۲ تهران معاملات مسکن را انجام می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =