تعطیلی شنبه اقتصاد را پویاتر می‌کند

رئیس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران گفت: شورای نگهبان با تأیید مصوبه مجلس، به پویاتر شدن اقتصاد کشور کمک کند.

به گزارش صدای بورس،‌ محمد لاهوتی، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران گفت: اگرچه به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، بخش خصوصی با تحمیل یک روز تعطیلی بیشتر و کاهش ساعات کار موافق نبود، اما با استدلال دولت مبنی بر توسعه صنعت گردشگری و چرخش بیشتر منابع مالی در استان‌ها، افزایش تعطیلات را پذیرفت.

لاهوتی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار فعال اقتصادی و تشکل‌های مربوطه از تعطیلی روزهای شنبه حمایت می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه نظر اکثریت نمایندگان مجلس بر تعطیلی شنبه است با تأیید شورای نگهبان، تعداد روزهای کاری ما با دنیا افزایش یافته و از این منظر اقتصاد کشور پویاتر خواهد شد.

او افزود: شورای نگهبان موضوع انطباق مصوبات مجلس با قانون اساسی و شرع را مورد بررسی قرار می‌دهد و از آنجا که تعطیلی شنبه مغایرتی با قانون اساسی ندارد و در احکام و روایات اسلامی نیز تنها در زمان برگزاری نماز جمعه باید کسب‌وکار تعطیل شود، به همراهی شورای نگهبان برای تأیید این مصوبه بسیار امیدواریم هستیم.

او افزود: بنابراین اینکه نوع فعالیت عمومی است یا خصولتی و خصوصی، تاثیری در اصل موضوع ندارد. رویکرد کسانی که مخالف تعطیلی شنبه هستند نمی‌تواند تأثیر مثبت و یا منفی در اقتصاد ایران داشته باشد اما تصمیم درست درباره این تعطیلی، می‌تواند اقتصاد ایران را به ویژه در سال‌هایی که شعار سال، اقتصادی انتخاب می‌شوند، پویاتر خواهد کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 496241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =