سود حسینا در سال ۱۴۰۳ به ۴٫۶ همت می رسد؟

گزارش تحلیلی بنیادی از بررسی سود آوری و درآمد حسینا را در این مطلب می خوانید.

به گزارش صدای بورس، شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا پیش بینی درآمد را برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۵ مبلغ ۷۷۵۱۴۲۷۱ میلیون ریال پیش بینی کرد. این مبلغ برای دوره مالی منیهی به ۱۴۰۴ مبلغ ۵۸۹۱۵۷۶۲ میلیون ریال اعلام شد.

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با نماد حسینا در بورس فعالیت دارد.

توسعه خدمات دریایی و بندری سینا پیش بینی درآمد را برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۵ مبلغ ۷۷۵۱۴۲۷۱ میلیون ریال پیش بینی کرد. این مبلغ برای دوره مالی منیهی به ۱۴۰۴ مبلغ ۵۸۹۱۵۷۶۲ میلیون ریال اعلام کرد، این مبلغ برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۴۶۵۰۹۰۶۸ میلیون ریال پیش بینی شد .

EPS شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۵ مبلغ ۱۰۸۰۳ ریال و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۴ مبلغ ۸۳۳۴ ریال دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۷۰۱۵ ریال پیش بینی شد.

صورت سود و زیان با توجه به مفروضات مطرح شده انتظار میرود درآمد شرکت در سال ۱۴۰۳ به ۴٫۶ همت برسد و بتواند سود عملیاتی ۲/۲ همتی محقق کند، که در این صورت سود خالص شرکت ۱٫۷۵ همت خواهد بود با فرض تقسیم ۹۰ درصدی مشابه سالیان اخیر در مجمع خرداد ماه P/E آینده نگر شرکت ۴٫۲۶ به دست خواهد آمد.

ترکیب درآمد بیشترین درآمد سالانه برای شرکت از گروه فعالیتهای مربوط به کانتینرها حاصل میشود این گروه از فعالیت ها به سه دسته تخلیه و ،بارگیری انبارداری و سایر تقسیم می.شوند نرخ فعالیتهای کانتینری عمدتا به شکل دلاری است و مطابق نرخ دلار اعلامی از سمت سازمان بنادر و دریانوردی تسعیر می شود. در آخرین نرخ اعلامی در آبان ماه نرخ دلاری ارائه خدمات ۴۳ درصد رشد در مقایسه با نرخ اعلامی در خرداد ماه ۱۴۰۲
داشته است.

نرخ دلار تسعیر خدمات دلاری توسط سازمان بنادر تعیین میگردد که تقریبا برابر با نرخ اسکناس دلار نیما میباشد فرض شده است که نرخ دلاری هزینه خدمات THC در شش ماهه اول سال جاری مشابه نیمه دوم سال قبل باشد و در نیمه دوم سال ۲۰ درصد کاهش در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به رونق صادرات نفت کشور و همچنین قیمتهای بالای نفت خام با وجود انتظار کاهش نوسانات نرخ نفت نرخ دلاری هزینه اجاره مخازن تقریبا مشایه سال گذشته در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به سهم بالای هزینههای نیروی انسانی در خدمات قراردادی ،شرکت هزینه خدمات با توجه به میزان افزایش دستمزدها ۳۵ درصد برآورد شده است.

آیا سود حسینا در سال ۱۴۰۳ به ۴٫۶ همت می رسد؟

منبع: سبدگردان الگوریتم

کد خبر 496451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =