«زملارد» ۶۷۱ ریال سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۶۱۷ ریال سود تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با حضور بیش از ۷۰ درصد سهامدران برگزارشد.

میثم امیرحسینی، مدیر عامل شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «زملارد» در خصوص افزایش سرمایه این شرکت ، گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ها استهلاک پذیر به مبلغ ١،۴٠٠ میلیارد تومان در جریان است.

وی با تاکید براینکه از منظر شاخص‌های سودآوری، زملارد در بین شرکت‌های گروه رتبه اول را به دست آورده است، افزود: سود خالص بیش از۸۲۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره قبل ۲۱۴درصد و سود (زیان) عملیاتی با رشد ۱۱۳درصدی به ۵۵۰ میلیارد ریال رشد داشته است.

امیر حسینی با بیان اینکه سود واقعی هر سهم به ۱۰۲۶ ریال رسیده است، ادامه داد: سود ناخالص شرکت ۸۸۵میلیارد ریال بوده که ۱۰۱درصد ، مجموع دارایی های جاری شرکت ۱۶۶۸میلیارد ریال بوده که ۵۷درصد و همچنین جمع دارایی ها ۷۳۲۰میلیارد ریال بوده که ۷۴ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیردر ادامه مجمع اظهارداشت : برنامه شرکت برآن است که به حداکثر تولید از ۱۱۰ تن به ۳۰۰ تن (روزانه) دست یابد.

برنامه زملارد برای کاهش قیمت تمام شده

وی به برنامه شرکت برای کاهش قیمت تمامئ شده اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از کارخانه خوراک‌سازی مکانیزه (۹۰درصد پیشرفت)، نوسازی ادوات و ماشین‌آلات تولید و توزیع خوراک، تأمین به موقع و با کیفیت نهاده‌ها، تأمین نهادها از تولیدکننده دسته اول و حذف واسطه‌ها از مهم‌ترین سیاست‌ها برای کاهش قیمت تمام شده است.

امیر حسینی تصریح کرد: در سال مالی سال گذشته ، ۱۷.۷۳۲ تن شیر خام تولید شده است که با توجه به بحران آب، تولید محصولات کشاورزی از ۳۵۵ تن به ۲۳۸ تن رسیده است.

مدیر عامل شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر افزود:چهار هکتار سوله در پروژه ملارد (حدود ۵۰درصد پیشرفت) بنا شده وکارخانه خوراک‌سازی در مراحل انتهایی است. سوله ۳۰۰ رأسی گاو شیری ۹۰درصد پیشرفت داشته و استخر ذخیره آب در دست اجرا است.

آخرین وضعیت پروندهای قضایی

به گفته وی دو پرونده قضایی شرکت شفادانه و باغ خزانه مختومه شده‌اند. پرونده قضایی با شرکت پویا دانش آیریک که ۴۰ میلیون مطالبه شده و همچنین پرونده حقوقی شرکت تندیس سازان نصر به مبلغ ۴۵ میلیونی هر دو این پروندها در جریان است.

امیرحسینی به طرح های در دست اجرای شرکت اشاره کرد و افزود : طرح هوشمندسازی در دست اجرا است همچنین طرح تأمین فن‌آور محور علوفه از طریق کشت قراردادی و طرح مطالعاتی پروژه فرآوری کود دامی و تولید بایو گاز شروع شده است.

مهم برای سهامداران «زملارد»

در ادامه این مجمع ،حامد شاه پوری معاونت مالی شرکت «زملارد»، با بیان اینکه حاشیه سود شرکت از ۶ درصد به ۱۲درصد رشد داشته است، گفت:سهامدارانی که موفق به دریافت سود سهام خود به دلایلی از سوی سجام نشدند می توانند با مراجعه به بانک رفاه سود سهام سال گذشته خود را دریافت کنند.

در پایان مجمع سود انباشته شرکت ۸۰۸میلیارد ریال اعلام شد که از این میزان مبلغ ۴۹۳میلیارد ریال بین سهامداران

تقسیم شد که سود هر سهم «۶۱۷ ریال» بود. همچنین روزنامه اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیر الانتشار انتخاب شد.

کد خبر 496467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =