نماد داوجونز در لایت فارکس و آلپاری

شاخص میانگین صنعتی داوجونز، از قدیمی ترین شاخص ها، شامل ۳۰ شرکت آمریکایی است.

اگر در بازار فارکس فعالیت می کنید، به احتمال زیاد نام آشنای شاخص قدیمی داو جونز Industrial Average (DJIA)، در بازار فارکس به گوشتان خورده است. شاخص داوجونز، متشکل از ۳۰ شرکت آمریکایی است که در این مقاله بیشتر با آن آشنا می شویم. در این مقاله به بررسی نماد داوجونز در لایت فارکس و عوامل موثر بر این نماد مهم می پردازیم.

نماد شاخص داوجونز در لایت فارکس[نماد شاخص داوجونز در لایت فایننس چیست؟]

شاخص داوجونز در لایت فارکس در سال ۱۹۸۶ و در حدود ۳۷ سال پیش، توسط افرادی به نام های چارلز داو و ادوارد جونز تاسیس شد. علامت Dow Jones که به DJIA یا به DOW معروف بوده، نماینده ۳۰ شرکت بزرگ ایالات متحده بوده که در بخش های گوناگونی از قبیل صنعت، فن آوری، بهداشت و .. فعالیت می کنند.

ویژگی های نماد داوجونز در لایت فارکس

در بروکر لایت فارکس، شاخص داوجونز، نماد منحصر به فردی دارد. در ادامه برای درک بهتر، در جدول زیر به بررسی ویژگی های نماد داوجونز در لایت فارکس می پردازیم:

بررسی بروکر لایت فارکس

لینک ثبت نام در لایت فارکس

نماد داوجونز در سایت و متاتریدر بروکر

YM (dowjones industrial average)

حساب های تجاری برای معامله داوجونز

حساب -ecn حساب کلاسیک

نوع معاملات

معاملات CFD

نوع اسپرد

شناور

کمترین اسپرد

۱.۳

ارز پایه

دلار – USD

ساعات و روزهای معاملاتی

از ساعت ۱:۰۵ بامداد دوشنبه تا ساعت ۲۴ جمعه

نحوه دسترسی به نماد داوجونز در متاتریدر ۴ لایت فارکس

در پلتفرم متاتریدر۴ نمادهای متعدد و متنوعی برای مشاهده وجود دارند. در ادامه به مراحل و نحوه دسترسی به نماد داوجونز در Metatrader ۴ لایت فارکس می پردازیم:

۱.وارد متاتریدر شوید.

۲.در سربرگ "View "گزینه "Symbols " کلیک کنید.

۳.از Major Indices نماد داوجونزYM (DJIA index of the American stock exchange) را پیدا کنید.

نماد داوجونز در لایت فارکس و آلپاری

برای پیدا کردن نماد شاخص داوجونز در متاتریدر ۴ لایت فارکس، در هر نقطه از پنجره MarketWatch در پلتفرم MT۴ کلیک راست کنید.

شاخص داوجونز US۳۰ در آلپاری

شاخص داوجونز در بروکر آلپاری قابل معامله و با نماد “US۳۰” یا “DJI”نشان داده می شود. شما از بخش مشتقات مبتنی بر شاخص داوجونز مانند CFD می توانید به خرید و فروش این شاخص بپردازید. اگر قصد معامله با این نماد را دارید، باید با خصوصیات و ویژگی های مهم آن آشنا شوید. در ادامه به این موارد می پردازیم.

خصوصیات نماد شاخص داوجونز در آلپاری

قبل از معامله شاخص داوجونز در کارگزاری Alpari، توضیه می شود که مشخصات این نماد در بروکر مذکور را مطالعه کنید. در جدول زیر به خصوصیات شاخص Dow Jones به طور خلاصه اشاره شده است:

امکان معامله نماد dowjones در حساب های آلپاری

در تمام حساب های تجاری و پم، به غیر از حساب نانو آلپاری

نماد شاخص داوجونز در سایت بروکر

Wst۳۰_m

نماد شاخص داوجونز در متاتریدر الپاری

us۳۰

زمان شروع معاملات در شاخص داوجونز

ساعت ۰۱:۰۱:۰۰ (GMT+۲)

زمان پایانی معاملات در شاخص داوجونز

ساعت ۲۳:۵۹:۰۰ (GMT+۲)

یادگیری نوسانات نماد داوجونز در لایت فارکس می‌تواند مکمل خوبی برای تحلیل و معامله در این بروکر باشد. با بررسی رفتار این شاخص مهم در کنار سایر عوامل تاثیرگذار، می‌توان به درک بهتری از بازار رسید و احتمال سودآوری معاملات را افزایش داد.

منابع معتبری مانند مرجع سیگنال، استراتژی، متاتریدر و ریبیت فارکس اف ایکس ماکسی FX Maxi، اینوستینگ دات کام investing.com، مارکتس اینسایدر markets.businessinsider.com و سایر رفرنس ها می توانند در این مسیر راهگشا باشند و با ارائه تحلیل‌ها و اخبار به روز، به معامله‌گران در اخذ تصمیمات درست یاری می‌رسانند.

علاوه بر این، آشنایی معامله در لایت فارکس، بررسی شاخص داوجونز در فارکس، نماد داوجونز در اوپو فایننس، آموزش بروکر لایت فارکس و نحوه واریز و برداشت از لایت فارکس، می‌تواند کمک شایانی به معامله‌گران در مسیر موفقیت کند. بنابراین با بهره‌گیری هوشمندانه از این ابزارها و منابع، شانس کسب سود پایدار در معاملات افزایش خواهد یافت.

عوامل موثر بر قیمت داوجونز

فاکتورهای سیاسی و اقتصادی مختلفی بر قیمت شاخص داوجونز تاثیرگذار بوده که برای انجام معاملات با آن، اهمیت زیادی دارند. در ادامه به این عوامل اشاره می کنیم:

  • عوامل کلان اقتصادی
  • سیاست های پولی
  • تحولات سیاسی
  • رویداد های بازارهای جهانی

عوامل کلان اقتصادی

شاخص های اقتصادی مانند رشد تولید ناخالص داخلی، نرخ تورم و نرخ بیکاری نقش مهمی در تعیین عملکرد شاخص دارند. به عنوان مثال، زمانی که ارزش دلار رشد قوی را تجربه می‌کند، احتمالاً تأثیر مثبتی بر شرکت‌های فهرست‌شده در این شاخص خواهد داشت که منجر به روند صعودی شاخص صنعتی داوجونز می‌شود.

سیاست های پولی

تصمیمات سیاست پولی اتخاذ شده توسط بانک مرکزی آمریکا نیز تأثیر قابل توجهی بر شاخص صنعتی داوجونز دارد. تصمیمات این بانک در مورد نرخ بهره می تواند بر هزینه های استقراض، مخارج مصرف کننده و سرمایه گذاری های تجاری تأثیر بگذارد و در نتیجه بر عملکرد شاخص، موثر باشند. برای مثال، کاهش نرخ بهره ممکن است وام‌گیری را تشویق و فعالیت‌های اقتصادی را تحریک کند. این مواراد به طور بالقوه منجر به افزایش شاخص صنعتی داوجونز می شوند.

تحولات سیاسی

ثبات سیاسی در کشورهای جهان عامل مهم دیگری است که بر شاخص صنعتی داوجونز تأثیر می‌گذارد. رویدادهای سیاسی، انتخابات و تغییرات سیاست‌ها می‌توانند عدم اطمینان را در بین سرمایه‌گذاران ایجاد کنند و منجر به نوسانات بازار شوند. به عنوان مثال، نتیجه انتخابات یا تغییر سیاست های عمده می تواند بر احساسات سرمایه گذاران موثر باشد و متعاقباً بر عملکرد شاخص تأثیر بگذارد. بنابراین، برای سرمایه گذاران مهم است که تحولات سیاسی را رصد کنند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند.

رویداد های بازارهای جهانی

عواملی مانند اختلافات تجاری، تنش های ژئوپلیتیکی و شرایط اقتصادی جهانی می توانند تأثیراتی بر عملکرد شاخص داشته باشند. به عنوان مثال، اگر یک شریک تجاری بزرگ بر کالاهای خود تعرفه وضع کند، می تواند بر شرکت های صادرات محور در شاخص صنعتی داوجونز تأثیر منفی بگذارد.

سخن پایانی

شاخص داوجونز از شاخص های بزرگ و با تبادل بالا است. اما همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، عوامل مختلفی بر قیمت این شاخص تاثیر می گذارند و باید همه این عوامل را در نظر داشته باشید. در این مقاله به نماد داوجونز در لایت فارکس و آلپاری پرداختیم. نظر شما در خصوص شاخص داوجونز چیست؟ نظرات خود را با به اشتراک بگذارید.

منابع:

مرجع سیگنال، استراتژی، متاتریدر و ریبیت فارکس اف ایکس ماکسی FX Maxi، یاهو فایننس finance.yahoo.com، بریتانیکا britannica

سوالات متداول

شاخص داو جونز چه چیزی را نشان می دهد؟

شاخص داوجونز معادل میانگین وزنی قیمت ۳۰ سهام امریکایی از پرمعامله ترین سهام در بورس نیویورک و نزدک است.

آیا نوسانات قیمت شاخص داوجونز بر دیگر نماد ها تاثیر دارد؟

میان داوجونز با طلا، دلار و سایر نمادهای زیر مجموعه همبستگی وجود دارد.

تفاوت شاخص Dow با NASDAQ در چیست؟

شاخص داوجونز ۳۰ شرکت بزرگ آمریکایی را زیر نظر دارد، اما نمایندگی محدودی دارد. شاخص‌های نزدک، مرتبط با بورس نزدک، بیشتر بر روی فناوری و سایر سهام متمرکز هستند. S&P ۵۰۰ با ۵۰۰ شرکت بزرگ ایالات متحده، دید جامع تری از بازار را ارائه می دهد.

کد خبر 496623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =