هشدار! سامانه بارشی جدی برای این ۴ استان

از امروز تا سه‌شنبه ۲۲ خردادماه، سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های شدید محلی در ۴ استان برای ۱۴ استان هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی صادر کرد.

به گزارش صدای بورس، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی پنج روز آینده برای شمال غرب کشور گذر متناوب امواج کم دامنه تراز میانی جو پیش‌بینی شده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار و آرام مستقر است.

بر این اساس طی امروز و فردا در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی و جنوب قزوین، همچنین در جنوب شرق کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در شمال غرب و برخی نقاط غرب کشور و استان‌های گیلان و قزوین در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد .در این روز شرایط برای تشکیل گردوخاک در کشور عراق مهیاست و نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

روز چهارشنبه تنها در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر گاهی رگبار، رعدوبرق، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه علاوه بر شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی و قم، ارتفاعات غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران و سواحل غربی دریای خزر نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده روی خواهد داد.

منبع: تسنیم

کد خبر 496862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =