رشد ۲۰ درصدی درآمد فروش فولاد مبارکه

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه گفت: این شرکت در کسب درآمد حاصل از فروش نیز موفق عمل کرده؛ به‌طوری‌که در دوماهه ابتدای سال با فروش یک‌میلیون و ۵۱۴ هزار تن محصول در مجموعِ دو بازار داخلی و صادراتی، ۴۸۱ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال درآمد حاصل کرد که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش صدای بورس، مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با درک صحیح از اهمیت و نقش تولید در چرخه صنعت و اقتصاد کشور، سال ۱۴۰۳ را نیز با ثبت رکوردهای متعدد و افزایش بهره‌وری در فروردین و اردیبهشت‌ماه آغاز کرد و عملکرد درخشانی در تولید، فروش محصول و سودآوری برای ذی‌نفعان و سهام‌داران به ثبت برساند.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: به‌طورکلی با توجه به عملکرد فروش دوماهه ابتدایی سال و موفقیت‌های کسب‌شده در تولید، انتظار می‌رود سودآوری شرکت در سه‌ماهه ابتدای سال در مقایسه با سال قبل در وضعیت مطلوب‌تری قرار گیرد. ضمن اینکه امیدواریم به فضل الهی و با همت تمامی همکارانمان با ادامه این روند، رشد سودآوری و بهره‌وری بیشتری را در فولاد مبارکه شاهد باشیم.

وی با اشاره به عملکرد مالی شرکت در سال قبل عنوان کرد: در سامانه کدال، صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده سال ۱۴۰۲ فولاد مبارکه منتشر شده است و سود خالص عملیاتی شرکت در سال سختی که با محدودیت‌های انرژی همراه بود و تمامی فولادسازان از این حیث با مشکلاتی مواجه شدند، با رشد خوبی به رقم ۷۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

کویتی در همین زمینه تأکید کرد: در این خصوص باید به این نکته توجه داشته باشیم که سود مذکور به دلیل عدم برگزاری مجامع و شناسایی درآمد حاصل از سودهای تقسیمی شرکت‌های زیرمجموعه، هنوز قطعی نشده است. در واقع انتظار می‌رود پس از برگزاری مجامع شرکت‌های گروه و شناسایی درآمد ناشی از سودهای تقسیمی از این محل، سود خالص شرکت با رشد بیش از ۴۴ درصدی به بیش از ۹۷ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

منبع: ایراسین

کد خبر 496880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =