سود تقسیمی «کنور»  چقدر است؟

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با تصویب صورت‌های مالی «کنور» به ازای هر سهم ۲۱۶۰ ریال سود تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با حضور بیش از ۸۰درصدی سهامداران برگزارشد.

سید علیرضا موسوی مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت با بیان اینکه سال گذشته و بهار امسال افزایش و بهبود وضعیت تولید را داشته ایم، گفت: رکورد تولید محصولات را در فصل بهار نسبت به همه سنوات اخیر شکسته‌ایم که اعداد دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

افزایش سرمایه دوباره «کنور»

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می شود اواخر تیرماه، افزایش سرمایه شرکت به ثبت برسد، افزود:برنامه افزایش سرمایه مجدداً در سال ۱۴۰۳ در دستور کار است و طرح توجیهی آن در دست تهیه و بررسی است احتمالا مبلغ تقریبی آن ۶۰هزار میلیارد ریال خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور شرکت در سال مالی ۱۴۰۲حدود ۳۷/۵ میلیون دلار صادرات انجام داده است.

تشریح طرح‌های توسعه کنور

وی با تاکید براینکه اکتشافات تفضیلی معادن موجود و توسعه معادن جدید در دستور کار قرار دارد، گفت: ظرفیت پروژه گلالی به ۲/۵ میلیون تن افزایش یافته که محل اجرای پروژه شده و قراردادها منعقد و این زمین را به نزدیک‌ترین محدوده به معدن منتقل کرده ایم.همچنین فاز دوم پروژه گلالی در حال تهیه اسناد است و به محض آماده شدن، نتیجه اعلام خواهد شد.

موسوی زمان شروع بهره‌برداری پروژه گلالی را پاییز ۱۴۰۵ پیش بینی کرد و افزود:پروژه گلالی تاکنون ۴/۵درصد پیشرفت فیزیکی واقعی داشته است.همچنین قرارداد دستگاه سنگ شکن ژیراتوری با ظرفیت ۵ میلیون تن برای این پروژه نهایی شده و مدت زمان بهره‌برداری از پروژه ۲۰ سال خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در ادامه به دیگر طرح های شرکت اشاره کرد و افزود: طرح توجیهی فاز سوم شهرک ۲/۵ میلیون تنی در بیجار آماده شده و دو پارت از تجهیزات خارجی کارخانه گندله‌سازی وارد کارخانه گندله‌سازی یک میلیون تنی بیجار شده است.

به گفته وی پیش‌بینی از زمان بهره‌برداری پروژه گندله‌سازی یک میلیون تنی شرکت صبا امید غرب خاورمیانه شهریورماه ۱۴۰۴ خواهد بود و پروژه تاکنون ۵۰درصد پیشرفت داشته است.

برنامه های دردست اقدام تامین مالی پروژه ها

موسوی به برنامه های تامین مالی شرکت در سال جاری اشاره کرد و اظهارداشت: از اقدامات در جریان به‌منظور تأمین مالی شرکت به مبلغ ۶۰میلیون یورو از بانک تجارتی ایران و اروپا است که در این راستا، جلسات بین شرکت و بانک برگزار و درخواست اولیه به بانک ارجاع شد. همچنین درخواست مدارک و مستندات توسط بانک به شرکت ارجاع و مستندات در مرحله تدوین و ترجمه برای ارائه به بانک است.

وی ادامه داد: پروژه جدید کنسانتره ۲/۵ میلیون تنی شهرک توسط فاینانسر چینی که در دستور کار قرار دارد.توافقات لازم و موافقت اولیه به منظور تست های فرآوری بر روی نمونه معدن شهرک با یک شرکت چینی صورت پذیرفته و در مرحله پرداخت سهم مورد توافق توسط شرکت صبا نور است.

وی افزود:مذاکراتی نیز برای اخذ تسهیلات از محل اعتبار صندوق توسعه ملی، با بانک‌های تجارت و ملی انجام شده و در مرحله ارجاع طرح‌های توسعه‌ای برای دریافت تأییدیه‌های لازم قراردارد.

مدیرعامل «کنور» ادامه داد: اقدامات اخذ تسهیلات سرمایه در گردش به میزان ۵هزار میلیارد ریال از بانک ملی در جریان است همچنین طرح مولدسازی کلوخه‌های استخراجی سنوات قبل و درخواست تأمین نیاز ارزی طرح‌های پیشران صنایع معدنی در سال ۱۴۰۳ از بانک ملی در دستور کار است.

به گفته موسوی انتشار ۱۰هزار میلیارد ریال اوراق از بانک تجارت در دستور کار بوده و در مرحله تصویب هیأت‌مدیره بانک به‌منظور اخذ موافقت اصولی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور افزود: سود عملیاتی شرکت از ۱۴۴۸میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۱ به ۲۸۶۴ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۲ رسیده است.

وی با بیان اینکه بازدهی سهم کنور نسبت به سایر شرکت های معدنی کمترین کاهش قیمت را داشته است، گفت: سود خالص شرکت ۳۴۰۰ میلیارد تومان در سال مالی گذشته بوده که این رقم نسبت به سال مالی ۱۴۰۱ رشد ۹۰ درصدی را تجربه کرده است.

موسوی ثبت رکورد تولید کنسانتره از بدو تاسیس ، آغاز عملیات اجرایی طرح کنسانتره ۲/۵ میلیون تنی گلالی، رکورد بیشترین صادرات محصولات و ثبت رکورد باطله برداری و استخراج و دانه بندی سنگ آهن را از جمله دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد .

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با تصویب صورت‌های مالی «کنور»۸۰درصد سود انباشته شرکت تقسیم و به ازای هر سهم ۲۱۶۰ ریال معادل (۲۱۶ تومان) سودبه سهامداران تعلق گرفت.

کد خبر 497572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =