۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
چه خبر از بازار اجاره مسکن؟

با تعیین سقف اجاره بها، پیش بینی می‌شود امسال بازار اجاره مسکن آرامی را پیش رو داشته باشیم.

به گزارش صدای بورس، سقف اجاره مسکن برای تهران ۲۶ درصد تعیین شده و از سویی با راه اندازی سامانه خودنویس به نظر می‌رسد که امسال بازار اجاره مسکن آرامی را پیش رو داشته باشیم.

آمارها حاکی از آن است که‌ همزمان با نزدیک شدن به فصل بازار اجاره مسکن میزان جابه جایی ها در این بازار رو به افزایش است و همین امر خود باعث شده که فصل اجازه از همان روزهای ابتدایی داغ شود.

از ماه گذشته که قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن به تصویب رسید و به دولت ابلاغ شد برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن در دستور کار دولت قرار گرفت و این اقدام از طریق تعیین سقف اجاره مسکن و نظارت بر مشاوران املاک غیر مجاز سعی در کنترل بازار اجاره مسکن دارد.

در اردیبهشت سال گذشته با شروع فصل اجاره‌بها، گشت‌های نظارت بر عملکرد بنگاه‌های مشاور املاک تشکیل و اولین اقدام این گشت از شهر پردیس آغاز شد و در سایر شهرها و بیشتر در مراکز استان تداوم یافت.

به گفته دستمالچیان دبیر کارگروه کنترل بازار املاک و مستغلات بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی کارگروه کنترل بازار ۱۰۴ هزار بازرسی از بنگاه‌های املاک معاملات کشور انجام شده که حدود ۸ هزار واحد پلمب و حدود ۳۰۰ میلیاردتومان جریمه تعزیراتی شدند.

طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر ۶ میلیون خانوار مستاجر در کشور داریم که طی ۱۰ سال آینده تعداد مستاجران بیشتر هم می‌شود.

در ادامه عباسی گفت: مطالعات طرح جامع در خصوص مسکن انجام شده است که طبق ارزیابی های صورت گرفته ۶ میلیون خانواده مستاجر در کشور داریم و تعداد واحدهای فرسوده در کشور هم به ۸ میلیون واحد مسکونی می رسد، تا ۱۰ سال آینده ۱۲ میلیون زوج جوان در کشور داریم که نیازمند مسکن هستند و ممکن است همین امر تعداد مستاجران در کشور را هم افزایش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 497663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =