دلایل جذابیت نات‌کوین

رمزارز نات‌کوین به سرعت در حال صعود به جایگاه‌های برتر در جدول کریپتوهای بزرگ است. این رمزارز که تا چندی قبل تقریبا بی‌ارزش بود، امروز با صعود به رتبه ۵۰ در میان کریپتوهای بزرگ جا خوش کرده و احتمال تداوم حرکت صعودی آن وجود دارد. در یک ماه گذشته، قیمت این رمزارز بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش صدای بورس، کارشناسان بازار کریپتوکارنسی معتقدند، دلایل متعددی وجود دارد که از افزایش قیمت نات‌کوین در آینده خبر می‌دهند. در این زمینه، سایت «کوین‌گیپ» در گزارشی ۵ دلیل برای جذابیت و ارزشمندی نات‌کوین ارائه کرده است. لازم به یادآوری است که این گزارش صرفا جهت اطلاع خوانندگان منتشر می‌شود و به هیچ وجه به معنای پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست.

در این گزارش آمده است: مدتی است رمزارز نات‌کوین (NOT) که بر پایه بلاکچین TON عرضه شده، در صنعت کریپتوکارنسی سروصدا به راه انداخته و نظر بسیاری افراد را به خود جلب کرده است. این توکن سوار بر موج صعودی، همچنان با رشد قیمت مواجه است و ارزش بازار آن از مرز ۲ میلیارد دلار نیز گذشته است. این روند تحت تاثیر مجموعه‌ای از عوامل رخ داده است که در اینجا به ۵ مورد آن اشاره می‌کنیم.

حمایت صرافی‌ها

به طور شگفت‌انگیزی، بایننس و کوین‌بیس (پلتفرم‌های مشهور معاملات کریپتوکارنسی جهان) حمایت خود را از نات‌کوین اعلام کردند. این دو صرافی معروف رمزارز با افزودن جفت‌های معاملاتی جدید برای نات‌کوین، حمایت از این توکن را افزایش دادند. بایننس با معرفی جفت جدید معاملاتی نات‌کوین/رئال برزیل، به کاربران بیشتری اجازه داد تا به خرید و فروش این رمزارز بپردازند. این اتفاق، نظر معامله‌گران فراوانی را جلب کرد و بازار این توکن رونق بیشتری پیدا کرد. در همین حال، صرافی بین‌المللی کوین‌بیس از برنامه خود برای راه‌اندازی معاملات آتی نات‌کوین از ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) خبر داد. این اتفاق نیز بر جذابیت نات‌کوین در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار کریپتوکارنسی افزود.

قراردادهای باز

علاوه بر اینها، داده‌های کوین‌گلس نشان‌دهنده جهش چشمگیر در اوراق آتی قرارداد باز (کل قراردادهای تعیین تکلیف‌نشده آتی یا اختیار معامله) نات‌کوین از زمان راه‌اندازی از ابتدای ماه ژوئن (۱۲ خرداد) هستند. امروز حجم این قراردادها به بیش از ۲۴۷ میلیون دلار رسیده است. این موضوع تاکیدی بر حضور حجم بالایی از جریان نقدینگی و علاقه سرمایه‌گذاران به این دارایی است که نمود آن را در افزایش چشمگیر قیمت نات‌کوین مشاهده می‌کنیم.

تحلیل‌های تکنیکال

در چنین شرایطی، تحلیل‌های تکنیکال و شاخص‌های بازار نیز از وجود تمایل قوی به خرید این دارایی خبر می‌دهند. به عنوان مثال، شاخص RSI (شاخص قدرت نسبی) که یکی از نشانگرهای اصلی تمایل بازار است، به سطح ۶۱ رسیده که نشان‌دهنده وجود فشار صعودی بر نات‌کوین است. بر این اساس، خریدهای اضافه‌تر به افزایش هر چه بیشتر قیمت نات‌کوین منجر خواهند شد. البته باید تاکید کرد، در صورتی که شاخص RSI به محدوده «بیش‌خرید» برسد، احتمال بازگشت قیمت نات‌کوین وجود دارد. در غیر این صورت، تصویر موجود از ادامه بازار داغ این توکن حکایت می‌کند.

افزایش محبوبیت

نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، افزایش تعداد کاربران نات‌کوین است. در هفته‌های اخیر، نات‌کوین موفق شد در این زمینه به رکورد خوبی دست پیدا کند. در حال حاضر تعداد کاربران فعال نات‌کوین در سراسر جهان به رقم ۴۰ میلیون نفر رسیده است. افزایش محبوبیت بازی‌های تلگرامی یکی از عوامل اصلی این رشد به شمار می‌رود. در همین حال، بلاکچین TON نیز که از حمایت ۹۰۰ میلیون کاربر فعال تلگرام برخوردار است، به افزایش تعداد آدرس‌های فعال در این شبکه و پشت سر گذاشتن اتریوم کمک کرده است. بر این اساس، فعالان و معامله‌گران بازار کریپتو انتظار دارند قیمت این دارایی همچنان روند صعودی داشته باشد.

رمزارز مستقل

پیروی از رمزارز TON که توکن اصلی بلاکچین TON است، به معنای تضمین روند صعودی نیست. به بیان دیگر، نات‌کوین روند خاص خود را دارد و مستقل عمل می‌کند. در یک ماه گذشته، قیمت TON با رشدی به میزان ۱۵ درصد روبه‌رو بوده در حالی که نات‌کوین جهشی ۲۱۰ درصدی را ثبت کرده است. همانگونه که گفته شد، پذیرش در تلگرام نیز یکی از دلایل جهش قیمت نات‌کوین بوده است.

کد خبر 497797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =