۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
دو مولفه تاثیرگذار بر بورس

محمدرضا قنبری، مدیرعامل کارگزاری باهنر با بیان این که بازار سرمایه نیازمند ثبات در تصمیم‌گیری‌ها است، اظهار داشت: الزام شرکت‌ها به شفافیت و تلاش برای جلب اعتماد عمومی نیازمند ثبات و پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد است.

به گزارش صدای بورس،محمدرضا قنبری، با اشاره به این که پیش‌بینی‌پذیر نبودن اقتصاد شفافیت بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده و آن را با چالش‌های بسیار مواجه می‌کند گفت: نخستین موضوع برای تقویت بازار سرمایه، ترسیم یک چشم‌انداز درست از آینده دارایی‌ها است به این معنا که سرمایه‌گذار باید دید بلندمدتی به بازار داشته باشد. همچنین پیش‌بینی پذیری اقتصاد از دیگر موارد مهمی است که می‌تواند به بازار سرمایه و جذب سرمایه گذار کمک کند.

بهبود روند بازار با پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد

وی با بیان این که سرمایه‌گذار نیازمند پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد است، گفت: سلب اعتماد به عنوان بالاترین دارایی در بازار سرمایه موجب می‌شود تا مردم گزینه‌های دیگری برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند و این امر فرار سرمایه‌ها از بازار را به دنبال دارد. بنابراین، باید اقدامات مهمی در راستای بهبود روند بازار و پیش‌بینی‌پذیری آن انجام شود چرا که بازار بیشتر از فرهنگسازی نیازمند ثبات در تصمیم گیری‌ها است.

مولفه‌های تاثیرگذار در بازار سرمایه

قنبری با بیان این که باید به سمتی برویم که مولفه‌های اساسی تاثیرگذار در اقتصاد و سیاست، تثبیت شوند، ادامه داد: الزام شرکت‌ها به شفافیت و تلاش برای جلب اعتماد عمومی نیازمند ثبات و پیش بینی‌پذیری اقتصاد است و بدون این دو مولفه امکان سرمایه‌گذاری و خرید و فروش وجود ندارد.

مدیرعامل کارگزاری باهنر اظهار داشت: برخی مصوبه‌ها ممکن است سود سال یک شرکت را متحول کند و این به ضرر سهامداران و سلب اعتماد آنان از بازار است. از این رو، در اقتصاد نیازمند ثبات هستیم در غیر این صورت فعالان و اقتصاددانان نمی‌توانند پیش بینی دقیقی از مسائل داشته باشند و با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند.

مقررات مالیاتی روشن و قابل درک برای شرکت‌ها

قنبری در ادامه بیان کرد: برای داشتن یک نظام مالیاتی موفق و شفاف، دولت‌ها و مراجع تنظیم کننده نیاز به پیاده‌سازی چندین اقدام کلیدی دارند که وضع قوانین و مقررات مالیاتی روشن و قابل درک برای تمام شرکت‌ها از جمله آنها است.

وی، جلوگیری از فرار مالیاتی را نیازمند افزایش نظارت مالی برشمرد و گفت: برای تحقق این هدف نیازمند توسعه نظارت بر جریان‌های مالی، بانکی و حسابداری به منظور شناسایی معاملات مشکوک مرتبط با فرار مالیاتی هستیم.

قنبری با تاکید بر این که نظارت بر کسب و کارهای غیررسمی باید افزایش یابد، تصریح کرد: کسب و کارها در کشور باید مدیریت و محدود شده و از مبادی قانونی کارها و فعالیت‌ها انجام شود.

بورس، رکن اصلی اقتصاد

مدیرعامل کارگزاری باهنر، با بیان این که بورس یکی از ارکان اصلی اقتصاد است، عنوان کرد: در شرایط فعل نیازمند بازگشت اعتماد و منابع به بازار سرمایه هستیم از این رو، ضرورت دارد بسترهای لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم فراهم و فرهنگسازی در این خصوص صورت گیرد تا شاهد بازگشت اعتماد و رونق بورس باشیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)

کد خبر 498121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =