روزهای ناامیدکننده

در پایان معاملات هفته منتهی به پنجشنبه ۲۷ ژوئن (۷ تیر) بازار کریپتوکارنسی شاهد تداوم روند افت قیمت بیشتر رمزارزها بود.

به گزارش صدای بورس، بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که در این هفته شاخص «ترس و طمع» که نشان‌دهنده تمایل معامله‌گران و ارزیابی آنها از آینده است، با افت بیشتری نسبت به هفته قبل مواجه شد و به عدد ۴۶ رسید که نشان‌دهنده وضعیت خنثی در این بازار است.

گرچه در معاملات هفته گذشته بازار کریپتوکارنسی، تعداد رمزارزهای منفی نسبت به هفته‌های گذشته کاهش نشان می‌دهد اما نکته مهم اینجاست که به دلیل غلبه جو ناامیدی بر بازار، بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایلی به فعالیت گسترده نداشتند. در حال حاضر، بازار کریپتوکارنسی در انتظار انتشار آمارهای تورم آمریکا و روشن شدن زمان کاهش نرخ‌های بهره فدرال رزرو است.

بر پایه آخرین آمارها، هفته‌ گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ شاهد افت قیمت‌ بسیاری از رمزارزها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۶۰ کریپتو با کاهش روبه‌رو شد. در هفته منتهی به ۳۱ خرداد، این ۶۰ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا بیش از ۱۳ درصد را تجربه کردند. بازنده بزرگ هفته گذشته، رمزارزBeam بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۸۵ قرار دارد، ۱۳.۶ درصد افت قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۰.۰۱۶ دلاری بیش از ۸۳۵ میلیون دلار است و در یک ماه گذشته نیز بیش از ۴۳ درصد افت قیمت داشته است.

در هفته‌ای که گذشت، بیشتر رمزارزهای بزرگ جهان نیز روند قیمت نزولی را تجربه کردند. بیت‌کوین نیز به همراه بزرگان بازار بیش از ۵ درصد افت کرد و به رقم ۶۱ هزار و ۸۴۵ دلار رسید. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه نیز بیش از ۱۰ درصد افت قیمت را ثبت کرد هر چند در بازه یک‌ساله رشد ۱۰۶ درصدی را شاهد بوده است. در حال حاضر ارزش بازار بیت‌کوین به سطح یک هزار و ۲۲۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارزGnosis دومین بازنده بزرگ بود و بیش از ۱۲ درصد افت قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۷۳۹ میلیون دلار و رتبه ۹۴، معادل ۲۸۶ دلار است. این رمزارز در بازه یک‌ماهه نیز بیش از ۲۱ درصد افت داشته، هر چند نسبت به یک سال قبل رشدی ۱۵۳ درصدی را به ثبت رسانده است. همچنین قیمت رمزارزRonin بیش از ۱۲ درصد کاهش یافت و رتبه سوم افت هفتگی را به خود اختصاص داد. ارزش بازار این رمزارز که در رتبه ۹۹ بازار جای گرفته، ۶۹۹ میلیون دلار و قیمت آن هم ۲.۱ دلار است و در یک ماه گذتشه نیز بیش از ۳۳ درصد افت قیمت داشته است. همچنین رمزارزEthena با بیش از ۱۲ درصد کاهش قیمت در رتبه چهارم بازندگان هفته جای گرفت. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۸۱ بیش از ۸۶۲ میلیون دلار و قیمت آن هم ۰.۵۶ دلار است و در یک ماه گذشته نیز بیش از ۳۹ درصد افت قیمت داشته است. همچنین رمزارز Flare با رتبه ۷۲ و قیمت ۰.۰۲ دلار، شاهد کاهش قیمت به میزان ۱۱.۴ درصد بود. این رمزارز با ارزش بازار بیش از یک میلیارد دلار در یک ماه گذشته نیز نزدیک به ۱۳ درصد افت قیمت را شاهد بوده است.

در سوی دیگر بازار، رمزارز Fetch.ai با بیش از ۲۸ درصد رشد، در صدر مثبت‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۶۰ بیش از ۱.۵ میلیارد دلار و قیمت آن ۱.۸۲ دلار است. این رمزارز در یک ماه گذشته ۲۱ درصد افت اما در یک سال گذشته ۲۴۱ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. پس از آن Kaspa بیش از ۱۳ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۲۴ بیش از ۳.۹۵ میلیارد دلار و قیمت آن ۰.۱۶ دلار ثبت شده است. این رمزارز در یک ماه نزدیک به ۱۷ درصد و در یک سال ۵۳۷ درصد افزایش قیمت داشته است. قیمت رمزارز Pepe نیز نزدیک به ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد. البته این رمزارز که در رتبه ۲۳ جهان قرار دارد، در یک ماه ۲۴.۵ درصد افت داشته اما در یک سال گذشته بیش از ۶۶۰ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده است. رمزارز Injective هم با ۸.۸ درصد رشد در رتبه چهارم قرار گرفت. ارزش بازار این رمزارز با رتبه ۴۳ معادل ۲.۱ میلیارد دلار و قیمت آن ۲۲.۹۴ دلار است.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با کاهش روبه‌رو شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها معادل ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد دلار است. در همین حال ارزش معاملات روزانه نیز نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است، هرچند تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۸۴ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته، ۳ واحد افزایش نشان می‌دهد.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

روزهای ناامیدکننده

کد خبر 498200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =