خبر مهم در مورد ستاره خلیج فارس

مدیرعامل بورس تهران درمجمع‌ «بورس»، گفت: شرکت پالایش نفت ستاره را در بورس پذیرش خواهیم کرد، امیدواریم امسال نیز عرضه اولیه آن انجام شود.

به گزارش صدای بورس، در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بورس تهران با حضور بیش از ۶۸ درصد سهامداران برگزارشد.

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در مجمع‌ عمومی سالیانه شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه نیمه دوم امسال، افزایش سرمایه ۳۰درصدی خواهیم داشت، گفت: براساس دستور سازمان بورس و در راستای کفایت سرمایه و افزایش سرمایه سالانه، سرمایه باید ۳.۳ همت باشد که امروز ۱.۸ همت است. بر این اساس، افزایش سرمایه از محل سود الزامی است.

به گفته وی در پاییز هر آنچه از سودهای سنواتی و امسال مانده باشد، برای افزایش سرمایه صرف خواهد شد.

مدیرعامل بورس تهران افزود: ۷۰ شرکت در جریان پذیرش و ۳۰ شرکت در حال پذیرش و درج نماد هستند.همچنین از برنامه های در دست اقدام این است که امسال شرکت‌های عام پروژه به‌ویژه فعالان حوزه هایتک را وارد بورس کنیم.

گودزی ادامه داد: در حال حاضر بازار حرفه‌ای با پذیرش شگستر کلید خورده است و امیدواریم شاهد رونق بیشتر این بازار در آینده بود.

راه اندازی سامانه نظارت بر کارگزاران

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه ۵۰درصد ایستگاه‌های معاملاتی در تهران هستند، اظهارداشت: در حال حاضر ۲۲ تالار منطقه‌ای داریم که از اقدامات آتی این است که نقش تالارهای منطقه‌ای را به دبیرخانه مرکز مالی تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۱۶ کارگزار فعالیت می کنند، افزود: نیمه دوم امسال، سامانه نظارت بر کارگزاران راه‌اندازی می‌شود.

گودرزی تصریح کرد: سازمان بورس تکلیف کرده تا دنبال تغییر سامانه معاملاتی است. به دنبال این هستیم که مرکزمالی را در قالب یک شرکت فناوری جدا کنیم تا به‌صورت تخصصی در مورد سامانه‌ها و امور تخصصی این بخش به فعالیت‌های خاص در این حوزه بپردازد.

میزبانی مدیران خارجی بورس در کیش اینوکس

مدیرعامل بورس تهران در ادامه مجمع افزود: در نوامبر آینده در کیش اینوکس۲۰۲۴ میزبان مدیران بورس‌های خارجی خواهیم بود .

وی با بیان اینکه برای اولین بار، امروز گزارش پایداری بورس تهران منتشر شد، گفت: ۳۰۱ همت تأمین مالی از بورس در سال گذشته صورت گرفته‌ است، برای طرح‌های توسعه ۱.۴ همت نیاز داریم.

به گفته گودرزی دوره‌های آموزشی با محوریت حاکمیت شرکتی به ناشرین را از ۳۱ تیرماه انجام می‌دهیم. همچنین طراحی و راه‌اندازی سامانه اطلاعات مبارزه با پولشویی و اجرای دوره آموزشی تخصصی برای کارگزاران و معامله‌گران از برنامه‌های بورس تهران هستند.

گودرزی در مجمع‌ عمومی سالیانه شرکت بورس اوراق بهادار تهران خبر داد: چهارشنبه، شرکت پالایش ستاره خلیج‌فارس را پذیرش خواهیم کرد. امیدواریم امسال عرضه آن را انجام دهیم.

وی بیان کرد: از برنامه های بورس و سازمان بورس تمایل دارند که نرخ کارمزد تغییر یابد، اما با توجه به شرایط رکود فعلی، زمان مناسبی نیست.

مدیرعامل بورس تهران گفت: دادگاه در مورد ماینرها رأی به عدم قاچاق بودن آن‌ها داد. امیدواریم که رأی به نفع بورس و هیأت مدیره سابق صادر شود.

در پایان مجمع‌ عمومی سالیانه شرکت بورس اوراق بهادار تهران با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۵۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

اعضای هیت مدیره بورس تهران انتخاب شدند

بر این اساس پس از شمارش آرا به منظور انتخاب اعضای هیئت‌مدیره بورس تهران به ترتیب سرمایه گذاری تدبیر، کانون کارگزاران، سرمایه گذاری اهداف،صندوق بازنشستگی بانک ها،گروه مالی نماد غدیر،سرمایه گذاری توسعه ملی و صبا تامین انتخاب شدند.

کد خبر 498770

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =