روزهای تاریک بورس با دولت جدید روشن می‌شود؟

کارشناس بازار سرمایه از دولت جدید خواست تا نسبت به بازارسرمایه مانند دولت های گذشته نامهربان نباشند و به برطرف کردن ریسک های بازار توجه ویژه کنند، گفت:به نظر می رسدبازار در چند روز آینده پرحجم و با شتاب خوب رشد کند.

هومن عمیدی در گفت و گو با «صدای بورس» درخصوص وضعیت بورس در دولت چهاردهم،گفت:با توجه به حمایت و فعالیت موثر اهالی بازار سرمایه ازمسعود پزشکیان به نظر می رسد که خود شخص رییس جمهوردولت چهاردهم و تیم آن بهتر از همه بدانند که انسجام بازار سرمایه و حمایت اهالی بازار سرمایه یکی از مهمترین عوامل پیروزی او در انتخابات بود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت فعالان بازار سرمایه و کسایی که کد سهامداری دارند در کشور زیاد هستند براسا اعتمادی که به عبده تبریزی مشاور اقتصادی داشتند با این امید که بتوانند به کمک او وضعیت آینده بازار سرمایه را در برطرف کردند ریسک‌ها مناسب‌تر ببینند.

عمیدی در ادامه افزود: امیدواریم که پزشکیان و تیم اقتصادی او مثل بقیه رییس جمهورهای سابق نسبت به بازار سرمایه نامهربان نباشند و این موفقیت امروز ایجاد شده را قدر بدانند و جبران کنند.

وی گفت: نرخ‌های بهره که دشمن جدی بازار سرمایه بود توسط ریاست بانک مرکزی تا دست درازی در جیب شرکت‌ها و کاهش سود شرکت‌ها تامین مالی بی حساب و کتاب از بازار سرمایه به قصد جبران کسر بودجه و خیلی موارد دیگری که بازار سرمایه را رنج دادتا نرخ گذاری دستوری دادن سوبسید بنزین به کل مردم از جیب پالایاشی ها همه موارد نقاط ضعف دولت سیزدهم بود که متاسفانه با شعار حمایت آمد و با یک هولوکاست سهامداری کار را تمام کرد.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: پزشکیان رییس جمهور دولت چهاردهم باید بخشی از ریسک‌ها را در ذهن سهامدارها حداقل روی کاغذ برطرف کرده است و باید منتظر بود و دید تیم اقتصادی پزشکیان چگونه چیده خواهد شد، افرادی که برای کابینه انتخاب می‌کنند چه افرادی هستند مشخصا وضعیت وزارت اقتصاد و بانک مرکزی چه کسانی و با چه سوابقی خواهند بود .چرا که تفکرات آن افراد در مسندهای هر وزارت خانه میتواند تا حدی به ما بگوید که چقدر شعارهای انتخاباتی پزشکیان با عمل سازگاری دارد.

عمیدی افزود: در حال حاضر یک خوشبینی وجود دارد که ناشی از برطرف شدن ریسک حضور تفکر جدیدی در راس اقتصاد کشور ایجاد شده و به نظر می رسد بورس در چند روز آینده حداقل پر حجم و با شتاب خوب رشد کند.

کد خبر 498796

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =