عرضه ۴۰ درصد سهام شرکت لیزینگ اعتماد

رئیس هئیت مدیره گروه مالی اعتماد اعلام کرد گروه مالی اعتماد، سهام شرکت لیزینگ اعتماد که در حوزه واسطه‌گری‌های مالی فعالیت می‌کند ، تا پایان تیرماه در فرابورس پذیره‌نویسی خواهد شد

به گزارش صدای بورس؛محمد حسین فهیمی، در نشست خبری با حضور مدیران گروه مالی اعتماد و شرکت لیزینگ اعتماد برگزار شد، گفت: در جهت تکمیل زنجیره خدمات گروه مالی اعتماد، از حدود یک سال پیش بحث تاسیس شرکت لیزینگ به صورت سهامی عام مطرح شد و به واسطه اینکه هدف گروه مالی اعتماد، در اختیار داشتن شرکت‌های بزرگ مقیاس و سهم بازار بزرگ از هر صنعت است، مجموعه لیزینگ اعتماد با سرمایه اولیه هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده است. از این هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه، ۶۰درصد توسط گروه مالی اعتماد تامین شده و ۴۰درصد باقیمانده در بازار سرمایه پذیره‌نویسی خواهد شد.

پذیرهنویسی تا آخر تیرماه انجام می‌شود

اصغر قربانی، نائب رئیس هایت مدیره گروه مالی اعتماد نیز درباره جزئیات پذیره‌نویسی سهام شرکت لیزینگ اعتماد گفت: سرمایه ثبتی هزار میلیارد تومانی شرکت لیزینگ اعتماد در قالب ده میلیارد سهم ۱۰۰ تومانی خواهد بود ۴۰۰ میلیون سهم تا پایان تیرماه پذیره‌نویسی خواهد شد.

او ادامه داد: بیانیه ثبت شرکت لیزینگ اعتماد تا پایان تیرماه منتشر خواهد شد و در اختیار عموما قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌کنیم در همین مدت پذیره‌نویسی سهام طبق زمان‌بندی انجام شده به صورت عام انجام شود.» قربانی در تکمیل جزئیات پذیره‌نویسی سهام شرکت لیزینگ اعتماد گفت: «سقف درنظر گرفته شده برای تعداد سهام قابل پذیره‌نویسی در روز اول عرضه معادل ۲۰۰ هزار سهم به ارزش ۲۰میلیون تومان برای هر کد حقیقی و حقوقی خواهد بود که البته در اطلاعیه فرابورس نهایی خواهد شد.

قربانی گفت: برنامه‌ریزی ما برای بازگشایی نماد شرکت لیزینگ اعتماد و آغاز معاملات بازار، بین سه تا پنج ماه است و امیدواریم که حداکثر تا شش ماه بعد از پذیره‌نویسی شاهد آغاز معاملات ثانویه سهام شرکت لیزینگ اعتماد باشیم.

قربانی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره پیش‌بینی‌های انجام شده برای بازدهی سهام شرکت گفت: براساس طرحی که برای سه سال اول فعالیت شرکت لزینگ اعتماد در نظر گرفتیم، برنامه این است که بازدهی سهام لیزینگ اعتماد حداقل ۲۰درصد بالاتر از متوسط بازدهی صنعت باشد.

لیزینگ اعتماد؛ اولین شرکت واسپاری که با پذیره‌نویسی به بورس می‌آید

سیدمجتبی بنی‌طبا، مدیرعامل شرکت لیزینگ اعتماد در نشست خبری پذیره‌نویسی سهام این شرکت گفت: در حال حاضر ۱۳ شرکت لیزینگ در گروه «سایر واسطه‌گری‌های مالی» بورس فعالیت می‌کنند. این اولین بار است که یک شرکت لیزینگ به صورت سهامی عام و با قیمت اسمی سهم به بازار سرمایه می‌آید.

بنی‌طبا درباره هدف شرکت لیزینگ اعتماد از عرضه سهام به صورت پذیره‌نویسی گفت: در زمان عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه یکی از چالش‌های اصلی بحث ارزشگذاری است و دغدغه ذهنی سهامداران این است که آیا سهامی که می‌خرند ارزشمند است یا نه. ما برای پاسخ به این دغدغه فکری تصمیم گرفتیم تا از ابتدا به صورت سهامی عامل فعالیت خود را آغاز کنیم و در این راستا به عنوان اولین شرکت لیزینگ که به صورت سهامی عام فعالیت خود را آغاز می‌کند، وارد بازار سرمایه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت لیزینگ اعتماد از تصمیم این شرکت برای افزایش سرمایه در آینده خبر داد و گفت: تمایل نداریم به عنوان یک شرکت کوچک حضور کمرنگ داشته باشیم، بلکه می‌خواهیم به عنوان یکی از بازیگران قدرمند این صنعت فعالیت کنیم و چشم‌اندازمان است این است که با ورود به حوزه‌های مختلف لیزینگ از جمله لیزینگ سبز، لیزینگ حوزه سلامت، لیزینگ اشتراکی و بین‌المللی، سهم چهل درصدی از بازار لیزینگ ایران کسب کنیم. در این راستا برنامه داریم تا طی دو یا سه سال آینده با افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی، سرمایه اسمی شرکت را به سه هزار میلیارد تومان برسانیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره محل این افزایش سرمایه گفت: عمده این افزایش سرمایه از سود به دست آمده حاصل از فعالیت خواهد بود و در کنار آن سرمایه‌گذاری جدید در شرکت در وهله بعدی قرار دارد.

کد خبر 498970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =