چرا سهم «مادیرا» ریزشی شد؟

با تصویب صورت های مالی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع مادیران، به ازای هر سهم ۹۰ ریال سود تخصیص داده شد.

به گزارش صدای بورس ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع مادیران با حضور بیش از ۷۸ درصد از سهامداران برگزارشد.

علی کرمی مدیرعامل شرکت صنایع مادیران گفت: این شرکت سه برند استراتژیک با نام های ، مادیران، xvision و TCL دارد. مادیران نماینده شرکت TCL در ایران است که مقام دوم در دنیا را به خود اختصاص داده است . همچنین مادیران ۱۰۰ درصد سهام شرکت‌های زیرمجموعه را دارد.

وی افزود:قرار بر این بود که سه پلتفرم جدید را در حوزه یخچال تعریف کنیم. یکی از همین پلتفرم‌ها در این ماه لانچ خواهد شد و دیگری تا پایان سال لانچ می‌شود.همچنین با کمک شرکت TCL، خط تولید کولر گازی با برند TCL را در شرکت راه‌اندازی کردیم. چنانچه واردات ممنوع شود، محدودیتی در تولید این محصول نداریم.

کرمی ادامه داد: همه انبارهای شرکت را در یک مرکز تجمیع کردیم که موجب شد هزینه‌های حمل‌ و نقل کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت صنایع مادیران درخصوص تأسیس شرکت انرژی‌های سبز گفت: شارژرهای الکتریکی خودرو سه سطح دارد که سطح یک آن فست شارژ است. فست‌شارژها در جایگاه‌ها استفاده می‌شود. تکنولوژی شارژرهای خودرو برقی مدام در حال بروز شدن هستند. امیدواریم امسال ۱۰هزار خودروی برقی وارد کشور شود تا بتوانیم این بخش را توسعه دهیم. طی ماه‌های آینده وارد فاز اول این حوزه خواهیم شد.

وی درخصوص نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر خورشیدی نیز افزود: در حال بررسی و ارزیابی هستیم که وارد این کسب‌وکار شویم. چرا که برای مجموعه هم ارزش افزوده دارد. اگر بتوانیم فارم انرژی داشته باشیم، شنبه‌ها هم روز کاری خواهد بود. شرایط تولید قطعات را در شرکت الکترونیک مدیران داریم.

وی درخصوص مقیاس نیروگاه خورشیدی گفت: هنوز پلن مشخصی برای آن دیده نشده و در حال بررسی آن به‌عنوان یک فرصت هستیم. زمانی که به مرحله قرارداد برسد، در کدال اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین یکی از ویژگی‌های خوب نیروگاه خورشیدی این است که لازم نیست با ۲۰ مگاوات وارد شویم و می‌توانیم در مقیاس‌های کوچک‌تر کار را آغاز کنیم. همچنین نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بسیار بالا نیست.

مدیرعامل شرکت صنایع مادیران ادامه داد: قرار نیست برای نیروگاه ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم، بلکه با بررسی‌ها به‌صورت تدریجی سرمایه‌گذاری می‌کنیم و اگر بازده لازم را کسب کردیم، مجدداً سرمایه اضافه خواهیم کرد.

کرمیبا اشاره به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعال مادیران در ۸۱ نقطه از کشور وجودار دارد، اظهارداشت : سال گذشته توانستیم ۲۸۰هزار تلویزیون را به فروش برسانیم. همچنین توانستیم ٣ماهه اول امسال را طبق بودجه پیش ببریم. اگر با همین روند پیش برویم، می‌توانیم رشد ۵۰درصدی را در فروش کسب کنیم. بودجه سال ۱۴۰۳، فروش ۱۰ همتی است.

مدیرعامل شرکت صنایع مادیران در رابطه با صدور اوراق مرابحه شرکت گفت: از ۹۰۰ میلیارد اوراق مرابحه ۳۰۰ میلیارد باقی مانده است. نرخ در سال جدید ۴۲ درصد شده و با این قیمت توجیه اقتصادی ندارد.

وی در خصوص علت منفی شدن سهام این شرکت در بورس،‌اظهارداشت:بسته شدن کد بازارگردان از سال گذشته توسط سازمان بورس و اوراق بهادار یکی از دلایل ریزش قیمت سهم مادیرا بود.

کرمی با بیان اینکه میانگین حاشیه سود شرکت در صنایع ۳۶درصد بوده است، تصریح کرد:30درصد لوازم خانگی کشور قاچاق است. سهم تلویزیون ۳۵درصد و سهم لوازم خانگی ۲۵درصد است.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع مادیران برای سال ۱۴۰۳ حدود ۱۱هزار میلیارد تومان فروش و سود ۱۰۰۰ میلیارد تومان را پیش‌بینی می‌کنیم.

صنایع الکترونیک مادیران بورسی می‌شوند

در ادامه مجمع امیر مسعود امیری، رئیس هیات مدیره شرکت صنایع مادیران گفت: فروش مادیران به ۶.۸ همت رسید و سود خالص این شرکت ۷۰۰ میلیارد تومان بود. ۶ شرکت صنایع الکترونیک‌ مادیران، صنایع لوازم الکترونیک، صنایع پلاستیک مادیرا، پشتیبانی فروش مادیران، فروشگاه زنجیره ای مادیران ، انرژی های سبز مادیران زیر مجموعه هلدینگ هستند.

وی افزود: مادیران یک پلتفرم صنعتی در حال رشد است و جزو اولین شرکت‌هایی است که شارژر های برقی را تولید خواهد کرد. هم‌افزایی به ما این امکان را می‌دهد تا رشد مداوم داشته باشیم. این شرکت نزدیک به ۱ میلیون تماس داشته که نیمی از آن به صورت حضوری و باقی به صورت تلفنی رفع شد. این شرکت‌ها و هم افزایی باعث می‌شود رشد بالاتر از تورم در سال‌های آتی داشته باشیم.

امیری در رابطه با بورسی شدن صنایع الکترونیک این شرکت افزود: امسال صنایع الکترونیک شرکت وارد بورس می‌شود و برنامه داریم سایر شرکت‌ها در سال‌های آتی را وارد بورس کنیم .

وی افزود: اگر تحریم‌ها برداشته شوند مادیران، کشورهای دیگر را در سبد خود خواهد داشت و اگر تحریم ها رفع نشوند بازار داخلی خوبی را در دست داریم.

در پایان مجمع با تصویب صورت های مالی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع مادیران، به ازای هر سهم ۹۰ ریال سود تخصیص داده شد. همچنین طبق دستور جلسه مجمع عمومی فوق العاده تغییر نام شرکت از صنایع مادیران به هلدینگ صنایع مادیران تغییر پیدا کرد.

کد خبر 499019

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =